Avatar billede ronnib Nybegynder
22. september 2005 - 17:34 Der er 2 kommentarer

3%-5% packet loss!

Hey gutter/gutinder!

Jeg har et forbandet problem. Jeg spiller lidt online fra tid til anden, men jeg har 3%-5% packet loss. Ikke konstant, men MEGET ofte. Hvilket er pænt frustrende!!

Er der noget jeg kan gøre, hvis ja hvad??

/Ronni
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2005 - 17:56 #1
Du kan prøve at finde ud af hvad der er galt.

Du kunne f.eks. opsætte en TCPDump sniffer (WINDump hvis du er til windows) og så sniffe alt til en fil. Herefter kune su så analysere filer for at se hvilke pakker der typisk midstes og hvad der ellers køres på dit netværk. Du bør selvfølgelig foretage sniffningen mends du har pakketab.

Måden at gå frem på kunne være sådan:

- Start med at kikke på IP adresser, hvilke adresser er i brug, hvor mange pakker pr adresse, hvor store pakker m.m
- herefter kik på porte. samme som ovenstående.
- herefter kik på protokoller (idet f.eks. ICMP protokollen ikke bruger porte)
- Kik specifikt på ICMP protokollen og se hvilke typer der typiskt er tale om

Når dette er gjort vil du have et rimeligt godt billed af hvad der sker
Avatar billede obz-baune Nybegynder
27. april 2007 - 19:15 #2
kunne godt bruge en update på dette. jeg er selv ud i lidt det samme