Avatar billede asger Nybegynder
16. april 2001 - 10:49 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Køb af notebook

Jeg står og skal købe en notebook og har fundet 2 efter min mening gode tilbud.

Det jeg kræver af min kommende notebook:
Det skal være en PC og den skal have rigeligt med ram til grafikkortet da jeg gerne vil kunne tage et spil cstrike på den. Derudover skal den bruges til at arbejde på (programmere PHP) og det er primært under kørsel i tog ell.

De to tilbud:
Asus 1300-20:
pris: 16245 incl. moms
Info: Intel Celeron 650MHz, 128MB RAM, 10GB HDD 8x DVD, 13.3\" XGA TFT TV-Out, Li-Ion batteri Internt 56K modem + 10/100 LAN Mbit, Windows ME, 3D Spil,\"3-i-en\" bæretaske, Notebook Mouse.

vega+1000
Pris: 17995 incl. moms.
Info: Intel P-III 1000 MHz Processer 4 x AGP bus, 3D 4-32 MB RAM (deles med SDRAM), 14.1\" XGA TFT Skærm 128MB RAM, 20GB HDD, 8xDVD / 24xCD / FDD Internt 56K modem & 10/100 LAN indbygget Li-Ion Batteri, Windows ME.

Det jeg er i tvivl om det er om vega notebooks er noget billig lort eller om det er på højde med de førende mærkevarer. Jeg kan hverken finde Vega\'s website nogen steder, så er ret betænkelig ved deres produkt. Men et kanont tilbud, det ser det ud til at være.

Hvad ville du råde mig til at købe hvis du har ca. 18.000,- til rådighed ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
16. april 2001 - 11:00 #1
Jeg vil råde dig til at købe IBM, Asus, Compaq, eller Dell, de er de bedste, hvad vega angår, kan den sikkert være lige så god, dog med mindre kendte komponenter.

//Anders
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2001 - 11:48 #2
Det kan måske gøres bedre ;o)
Avatar billede asger Nybegynder
16. april 2001 - 12:12 #3
kharder... øh hvad mener du? *G*
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2001 - 13:55 #4
Nej det ser ikke ud til , at der er andre som kan klare tilbudet vega+1000 , det ser ud til at være et godt hit.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
16. april 2001 - 13:56 #5
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2001 - 14:09 #6
Der er ingen sutminmega, som kan klare vega+1000 med en 1000 mhz pentium III, kik lige selv på dine link og se hvilke processor der sidder i de bærbare 650 mhz.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2001 - 14:09 #7
Dells er der ingen priser på ;(
Avatar billede sutminmega Nybegynder
16. april 2001 - 16:36 #8
Gu fanden er der priser på Dell\'s, du skal bare ind og konfigurere den computer som du vil have og så får du en pris.
Og ja gu\' fanden er den da langsomere, men det ik\' en BAM-BUS computer.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede asger Nybegynder
16. april 2001 - 19:44 #9
sutminmega>> Du mener at en vega+1000 falder fra hinanden efter et års tid eller ?
Forresten har jeg hørt at Dell\'s support sucks.
Avatar billede asger Nybegynder
16. april 2001 - 19:45 #10
kharder>> ville du ikke være betænkelig ved at bruge 18.000,- på en computer hvis fabrikants hjemmeside ikke er til at finde ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. april 2001 - 19:47 #11
asger, vedr. Dells support... så ja... service er IKKE et begreb de kender til. Det er grunden til, at vi i virksomheden hvor jeg arbejder, har valgt ikke mere at handle med dem. Vi aftog MANGE maskiner... :)
Avatar billede asger Nybegynder
17. april 2001 - 20:46 #12
Hey... er der slet ikke nogen der vil besvare dette spørgsmål med et konkret råd om hvad de ville købe og hvorfor ?

Forøger point