Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. september 2005 - 15:05 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare windåse er gået ned!

Da jeg startede min bærbare i morges, bemærkede jeg at windows spurgte mig hvordan jeg ville starte (fejlsikret, normalt, osv.)
Jeg undrede mig selvfølgelig, for jeg mente da at jeg havde lukket den rigtigt sidst - det samme skete. Denne gang var jeg ekstra opmærksom og det lykkedes mig at få et glimt at M$'s patenterede "blue screen of eternal damnation", lige efter windows splash logoet. Ligemeget hvad jeg gør, sker dette.

Jeg har siden prøvet at geninstallere Windåsen med en WinXP SP2 cd, men cd'en kan ikke finde min tidligere installation (på skærmen med drevene og filsystemerne, står der "[UKENDT]" ud for C: og cd'en vil ikke lade mig installere på nogen af drevene uden at formatere C: - jeg tænkte; "fårg!!"

Endnu engang genstartede jeg og valgte "reperation via gendannelseskonsollen", fordi jeg tænkte, "jamen så kopierer jeg da bare alle mine meget vigtige data over på D: og formaterer C: - No way! Hver gang jeg skriver dir på C: skriver konsollen "Der opstod en fejl under mappeoptællingen."

Det eneste jeg ved jeg har ændret, er at jeg har oprettet en bruger til min skole, siden de bruger specielle internetindstillinger (dette betyder at man ville skulle ændre indstillingerne hver gang man forlader skolen igen - pain in the ass.) Dette virkede dog indtil jeg slukkede min computer i går (jeg antager at det var der det gik galt, for hvor ellers?), ganske uden problemer...

Mit problem er nu: what to do, what to do? er der nogen som helst måde hvorpå jeg kan få mine meget vigtige dokumenter tilbage? Jeg ved jeg skal bruge dem inden året er omme og jeg har virkelig ikke lyst til at lave det hele igen :(

PS: ingen diskettedrev - det bedste jeg kan klare er et cd-rom drev (den vil ikke godtage USB-pen.)

PPS: Dette er på ingen måder hastesag, men jeg ville blive frygtelig glad hvis jeg snart kunne komme igang, så jeg ikke skal sidde fortvivlet og rastløs :-/
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 15:13 #1
ja det er der, du skal ahve disken ud og have den sat til en anden computer, der kan du så benytte getdaback fra runtime.org eller pcinstector mener jeg det hedder (har rigtig gode erfaringer emd Getdataback, og har skrevet en artikel om brugen af det)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. september 2005 - 15:14 #2
bliver garantien så ikke void? (den er helt ny, købt uden OS.)
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 15:18 #3
harddisken burde du unden problemer kunne tage ud, og derved genskabe dine vigtige dokumenter. (og nej det vil ikke fjerne garantien, men skal du fysisk skille den ad, så er det muligvis en anden snak.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. september 2005 - 15:20 #4
oh well, jeg kan ligeså godt prøve... slår alternativet!
Avatar billede halifax Nybegynder
15. september 2005 - 15:59 #5
Har du fra opstart til Gendannelseskonsollen prøvet at køre en chkdsk /p /r ?

Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. september 2005 - 16:07 #6
nop - og nu har jeg fjernet disken... Jeg kan prøve når jeg får sat den i min stationære
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 16:17 #7
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 16:18 #8
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. september 2005 - 16:28 #9
En standard bus er selvfølgelig ikke kompatibel med en bærbar harddisk... hvilken åbenlys logik... Jeg er i øjeblikket igang med en checkdisk - så må vi se...
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 16:46 #10
jo det er den faktisk, den er bare ikke stik kompatibel, derfor skal der benyttes enten en 2.5" til 3.5" konverter, eller en extern USB boks til 2.5" diske.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. september 2005 - 16:49 #11
nåe ja, det var vel egentlug os' det jeg mente - jeg havde ikke forestillet mig at de kørte med to helt forskellige opsætninger. ikke desto mindre besidder jeg ingen af delene, så det er et no-go.
hvad angår chkdsk, så tog det ikke 3 minutter at nå 50%, men der har den så siddet fast lige siden - er det meningen? (jeg begyndte noget før jeg skrev det, så den har kørt i næsten en halv time...)
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 17:12 #12
bor du i nærheden af sydsjælland tilbyder jeg gerne min hjælp... (har converter, og kender gdb ret godt *GGG*)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. september 2005 - 17:16 #13
Prøv med østjylland ;)
Anyways, den er på 66% nu, så det ser ud til at den arbejder... Desuden har min far snakket med en, der muligvis kan hjælpe - han bor bare kun 5 min herfra ;)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. september 2005 - 20:53 #14
nop, det lader ikke til at det kan reddes :( tak for hjælpen ellers...
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 21:13 #15
hmm man tager ikke bare selv point!
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 21:17 #16
Det er det jeg mener læg alt det kiv og kævl på hylden, opret nyt forum og lav conceptet så parasitter og andre "brainless" personer bare ikke har adgang
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 22:35 #17
helgec uniteit.dk ;) (og er glad for vi deler menig om det her, men det er vi nok mange faste herinde som gør ;) )
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
16. september 2005 - 15:18 #18
Jeg kunne kommentere dette - men jeg vælger at lade være... Mine data er væk og det er der ikke noget at gøre ved, selvom jeres forslag var nok så gode. Jeg spurgte trods alt om hvad _jeg_ kunne gøre, ikke om forskellige måder hvorpå man kan redde en tabt partition...
Avatar billede screem_brille Novice
16. september 2005 - 15:46 #19
øhh de to ting hæmnger jo sammen som ærtehalm, men faktum er, at du enten ikek har de værktøjer som skal bruges, eller den viden som er nødvendig, go mener derfor ikke du har fået hjælp, (det får du heller ikke fremover af undertegnede, det er ikke min skyld dine data ikke var 150-200,- værd som man ofte kan få en ekstern USB boks til.

Men EOD herfra, og velkommen på min blackliste
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
16. september 2005 - 16:59 #20
Tsk, tsk... Flaming er så typisk danskere...
1. Jo, men jeg antager at det kræver en smule indsigt...
2. jeg har skam fået hjælp og det værdsætter jeg, men fact of the matter er, at det ikke hjalp, hvorfor mit problem ikke er løst.

End of transmission...