Avatar billede zeus999 Nybegynder
14. september 2005 - 10:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kommando i kald af printer til valg af papirbakke

Er det muligt at vælge papirbakke ved at tilsætte en kommando efter kaldet til printer.exe? Eks. "print.exe pb1"
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 11:17 #1
I teorien ja, hvis du selv skriver driveren til printeren, men var vel næppe det du mente. Printer.exe er en DOS kommando og er derfor også printer specifik, det er derfor ikke muligt at svare 100% benægtende på spørgsmålet, men jeg tror det næppe. Jeg kender ingen printer, hvor omtalte skulle være muligt

Skuffevalg angives for eks. i HP printere, når  de kører printersproget PCL med ESCAPE koder som ikke er standard for andre typer printere, selv ikke når de påstår at de kører PCL. Canon kører deres eget printersprog osv. Under Windowws foregår det hele på en anden måde.
Avatar billede zeus999 Nybegynder
14. september 2005 - 11:26 #2
Jeg takker for hurtig respons. Problemet konkret er et program ved navn SuperOffice som jeg er teknikker på. Der kan man åbne div. dokumenter fra (word, excel m.m.) som skabelon (brev, tilbud, præsentation o.s.v.) men der er selvfølgelig behov for at udskrive til forskellige papirbakker... Der er en mulighed i superoffice for at angive en "registry print key". I de tre Registry-felter kan du angive registernøgler, hvis du vil tilsidesætte standardkommandoerne for henholdsvis åbning, redigering og udskrift af dokumentskabelonen. Du kan f.eks. angive, at en Excel-skabelon skal åbnes i Word.???
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 11:38 #3
Når du udskriver et dokument fra Word er det i forvejen bundet op på en bestemt skuffe, så måske er det spørgsmålet at udvælge dig et sæt standard dokumenter, der svarer til de forskellige skuffevalg, og så  åbne dem som udskriftskabelon fra SuperOffice.
Avatar billede zeus999 Nybegynder
14. september 2005 - 12:01 #4
Når word udskriver normalt bruger den de indstillinger som den enkelte bruger har sat op generelt i hans Word. Dvs. at den bruger disse indstillinger på alle dokumenter. Kan man så oprette et dokument i word og tvinge den til at udskrive fra en specifik netværksprinters papirbakke uanset hvilken bruger der henter/åbner dette brev???
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 12:33 #5
Nu spørger du mig om noget, jeg er lidt usikker på, men hvis du som Administrator opretter en skabelon, som udskriver fra en bestemt skuffe og den skabelonen er skrivebeskyttet, brugeren skal så bruge den skabelom til sin udskrift, så kan brugeren selvfølgelig ikke ændre den, men om brugeren kan override den, må komme an på en prøve, jeg ved det ikke.
Avatar billede zeus999 Nybegynder
14. september 2005 - 12:39 #6
Ok :-)
Jeg takker mange gange og prøver i den retning.
Satser på at du har modtaget point... ellers må du skrive
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 12:56 #7
Jeg går ud fra at jeg får point, når du accepterer mit svar. På forhånd tak
Avatar billede zeus999 Nybegynder
14. september 2005 - 13:03 #8
Sry... lærer det aldrig men dit navn skal være markeret med blå før det virker :-)
Nu skulle det være på plads
Avatar billede silvershadow Nybegynder
14. september 2005 - 13:05 #9
Fint nok, man skal lære så længe man lever ;-)