Avatar billede iagoadoy Nybegynder
13. september 2005 - 22:03 Der er 10 kommentarer

TV out med Geforce FX 5200? Intet billede på TV

Jeg vil gerne se film fra min computer på mit tv og evt. også spille, men jeg kan ikke få noget billede frem på min tv-skærm.

Jeg har indtil videre gjort følgende:
Jeg har købt et 6 polet S-video stik der passer til ovenstående grafikkort. Det stik bliver til et gult composite som forlænges med et 5 meter forlængerkabel, indtil det kommer ind i mit tv via et scartstik, alle dele er spritnye, så jeg går ud fra at det er ok.

Grafikkortet er sat op til at skulle vise computerens skærm-billede på fjernsynet efter en vejledning jeg hentede på nVidias website og jeg er ret sikker på at fjernsynet er i stand til at forstå signalet fra en computer, da det er kun to år gammelt og der er desuden et S-video indgang på forsiden af fjernsynet.

Jeg må jo gøre et eller andet forkert, men hvad? Jeg har søgt lidt blandt svarene på eksperten.dk, men har ikke rigtigt fundet noget der kunne hjælpe. Nogle idéer?
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 22:10 #1
højreklik på skrivebordet, og vælg egenskaber, derefter sidste faneblad som har med monitorer at gøre, ses både din monitor og dit tv der ?  hvis nej så prøv i nvidia setting af force detection af dit tv)
Avatar billede iagoadoy Nybegynder
13. september 2005 - 22:34 #2
Du må mene i egenskaber>indstillinger, ikke? Jeg kan se to monitorer der, hvor den primære er en plug and play skærm og den sekundære bliver kaldt for en standardskærm. Skal der være et TV og en monitor?
Når jeg prøver at registrere skærmene i geforcemenuen blinker billedet kort og der sker ikke mere.
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 22:37 #3
jo det er korrekt (sidder med en engelsk version og kan ikek huske de danske navne *G*)

har du under egenskaber sat den til at clone dit billede eller ?
Avatar billede iagoadoy Nybegynder
13. september 2005 - 22:57 #4
Ja den er sat til at clone billedet
Avatar billede iagoadoy Nybegynder
13. september 2005 - 22:59 #5
Forresten, skulle der vise sig to skærme i indstillinger, hvor den ene skal hedde plug and play og den anden skal hedde TV?
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 23:07 #6
ja jeg menr der skal være et tv også (men er lidt i tvivl lige nu, o gkan ikek se på min egen da jeg endnu ikke har fået installeret driverne fra nvidia, sådan en reinstallation kan nemt tage et par dag, at få sat op igen *G*
Avatar billede iagoadoy Nybegynder
13. september 2005 - 23:30 #7
Okay - Jeg har lige prøvet at markere den sekundære skærm (den der gerne skulle være TV) og derefter trykke indstillinger>avanceret kun for at opdage at det geforce faneblad (med alla nView setting), der normalt popper frem når jeg gør det samme på den primære computerskærm, ikke er at finde til den  sekundære. Betyder det noget?
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 23:32 #8
nview kommer såvidt jeg huske kun frem for den primære skærm
Avatar billede strych9 Praktikant
14. september 2005 - 00:57 #9
hvis du sætter et flueben i "Udvid windows skrivebord blah blah" når du har den sekundære skærm markeret, så skulle den meget gerne omgående vise din windows desktop på tv'et.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:03 #10
brug for mere hjælp ?