Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 13:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

disklæsningsfejl

sidder lige her og prøver at ordne min fars medion.
Når den starter op siger den "disklæsningsfejl Tryk Ctrl+alt+del for at genstarte" dette kommer inden xp begynder at starte...
jeg har prøvet at sætte xp cd'en i for at prøve at lave en repair. Den viser Harddisken som ikke partioneret (ledig). ergo påstår den der ikke er xp på.
min far sagde at den frøs da han sad og lavede noget i photoshop, og derefter kom problemet.
er der nogen der kender til dette problem og evt. har en løsning.
mange tak.
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 13:37 #1
Hent GetDataBack fra Runtime.org

Red hvad du kan redde.. tror din harddisk er kaput!

måske er der andre som har nogle forslag men det var mit:) desværre
Avatar billede screem_brille Novice
10. september 2005 - 13:42 #2
den har smidt fil tabellen, har du en anden maskine du kan sætte den i, kan du nmåske genskabe den, men ellers kan du som kalp skriver prøve getdataback
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 13:44 #3
Look at the bright site of life ...en ny HD koster ikke så meget i vore dage hehe
Avatar billede screem_brille Novice
10. september 2005 - 13:46 #4
det skulle vel aldrig være en maxtor disk vel ?
Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 13:47 #5
min første tanke var også getdataback, men jeg ved sku ikke hvordan man får harddisken ud af en medion, på den gode måde ;)
Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 13:49 #6
@screem_brille
hvordan ville du genskabe den?
Avatar billede screem_brille Novice
10. september 2005 - 13:50 #7
det findes der flere programmer der kan (men fælles for dem alle, er at man bør have prøvet det før, da man meget ment ødelægger det endnu mere)
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 13:50 #8
Er det en bærbar? så skal du blot skrue en lille plade af bag på maskinen eller i siden på den.. der er HD'en typisk gemt..

er det en stationær? Så drejer det sig om et par skruer og nogle ledninger
Avatar billede fromsej Praktikant
10. september 2005 - 13:53 #9
Boot på XP CD, vælg Repair, vælg konsolmode, skriv fixboot og tryk <Enter>
http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_rec.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
10. september 2005 - 13:54 #10
Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 14:03 #11
ja det er en bærbar...
bagpå er der et låg hvor der står man ikke må skrue det af pga. laser
Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 14:17 #12
ok åbnede den lille låge... den er til ram... ingen låge til hdd
Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 14:19 #13
@fromsej
nej virkede ikke.
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 14:22 #14
kig i siden efter HD'en  så
Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 14:27 #15
ok, den sad under batteriet....
hvordan sætter man sådan en fætter til en stationær? der er ikke noget strømstik i den.
Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 14:33 #16
og den passer umiddelbart ikke med et ide kabel
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 14:45 #17
Du skal muligvis ud og have fat i en USB boks.. koster ca. 150kr.. så kobles den til pc'en via. USB.

Der er yderlige en anden tilkoblingsmulighed har dog glemt navnet på sådan et kabel du skal bruge ellers
Avatar billede darkwing Nybegynder
10. september 2005 - 14:49 #18
ok, kan du finde et link til sådan en usb box på nettet? evt. edbpriser... så er point dine.
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 15:08 #19