Avatar billede rask2 Nybegynder
10. september 2005 - 12:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke koble på internet

jeg har en bærbar pc, som jeg ofte har med hjem til mine forældre hvor jeg gerne vil logge på internettet. Her opstår der dog et problem. pc'en prøver at hente en netværksadresse, men det lykkes aldrig.
Jeg anvender selv et SB4100 cable modem, hvilket mine forældre også gør.

Ved ikke om jeg gør noget helt forkert. håber på lidt hjælp.
Avatar billede kenp Novice
13. september 2005 - 20:27 #1
Kunne tyde på at de kun har 1 ip-adresse som så bruges af deres computer.
Avatar billede rask2 Nybegynder
19. september 2005 - 19:02 #2
lukker
Avatar billede kenp Novice
19. september 2005 - 19:41 #3
hvad fandt du ud af siden du bare lukker.
Avatar billede rask2 Nybegynder
19. september 2005 - 22:38 #4
ikke noget
Avatar billede kenp Novice
19. september 2005 - 23:08 #5
Dvs at det stadgivæk ikke virker?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. september 2005 - 23:10 #6
Det påstås - har aldrig forsøgt det selv, at man kan kør->cmd->ipconfig /release på den gl.computer, før man slutter den nye til. Derved får man den til gl. til at slippe netværksadresse, så den ikke blokeres for den nye. (Dette skal selvfølge gentages, når man forlader stedet, ellers er den gl. jo blokeret).
Avatar billede kenp Novice
19. september 2005 - 23:27 #7
halvamatoer -> jeps problemet er bare når man ha rwebspeed så skal man register sig igen :)
Avatar billede rask2 Nybegynder
20. september 2005 - 14:44 #8
dvs man ikke kan gøre det alligevel??
Avatar billede kenp Novice
20. september 2005 - 14:54 #9
Jo det kan man godt. Men du skal have registerings oplysningerne til webspeed fremme. eller også kan man invister i en router så kan den jo klare opgaven.