Avatar billede felix- Nybegynder
10. september 2005 - 12:20 Der er 1 løsning

3 SATA diske på samme controller?

Hej,

Jeg har hidtil kørt med et setup på to (P)ATA diske, et optisk drev samt en 80GB Seagate SATA disk på et MSI 865PE NEO2-FISR.
Jeg har i dag fået to nye SATA harddiske ind ad døren (en tilsvarende 80GB samt en 250GB).

Problemet er dog at jeg ikke kan få mit bundkort til at finde andre SATA diske end de diske jeg har tilsluttet SATA1 og SATA2 (ude i bios), uanset hvilke bios indstillinger jeg prøver (tror stort set jeg har prøvet alle kombinationer, det er AMI 3.31A bios). Har prøvet at bytte rundt på diskene for at sikre at de samt kablerne virker fint.

Hvordan får jeg den tredje SATA disk med, så jeg i alt kører med 3xSATA, 3xATA samt et optisk drev?

Mit ønske er at køre raid 1 på de to 80gb diske, er der nogen der ved om det er muligt at gøre dette uden at reinstallere når jeg ikke ønsker nogen ændring i strukturen i forhold til den installation jeg allerede har på den ene 80gb?

På forhånd tak!
Avatar billede felix- Nybegynder
11. september 2005 - 03:26 #1
Det endte med at jeg fik problemet løst selv, det lå i at raid controlleren også skulle aktiveres selv for ikke at køre dem i et raid.