Avatar billede actact Nybegynder
09. september 2005 - 13:50 Der er 10 kommentarer

Viser tom cdrom ind til genstart

Hej på boardet.

Mit problem er at når jeg isætter en cd-rom i mit D: drev, spinder den op, og ned igen, og så skriver den "cd rom" og altså ikke cd'ens navn, jeg kan godt klikke mig ind på drevet, men den viser bare at cd'en er tom.
Hvis jeg så genstarter computeren, er der ingen problemer, og jeg kan se cd'ens navn og logo.
Problemet opstår så igen, hvis jeg tager cd'en ud arbejder lidt på pc'en og så sætter en ny i.

Nogen ideer ?

PS. jeg køre windows XP
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. september 2005 - 13:52 #1
Ja dit drev kunne være over det!!
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. september 2005 - 13:53 #2
altså istykker! så køb et nyt koster ikke så meget i dag som det gjore en gang...
og så få dig en DVD-drev...
så kan du også se film ;)
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. september 2005 - 13:54 #3
lige en ting prøv at sætte din windows installations cd i og boot fra cd-drev giver den ikke svar er der gode chance for at drevet er KAPUT!
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2005 - 13:55 #4
hans drev virker jo fint..

Det er sikkert din atapi driver der er screwed..

Gå ind og fjern driveren til dit cd-rom drev... under egenskaber for det, og genstart.. hav måske lige din windows skive parat..
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. september 2005 - 13:57 #5
jokkejensen Ikke hvis laserdioden er over det, så vil det spinne op men gå ned igen....
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2005 - 13:58 #6
hvorfor skulle en genstart afhjælpe dette ?

den laserdiode er måske forbundet med reset knappen ?
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. september 2005 - 13:59 #7
men som sagt så  vil drevet boote en windows installation hvis det altså stadig virker
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. september 2005 - 14:01 #8
den laserdiode er måske forbundet med reset knappen ?
du snakker for bi mig ....

Printet(Elektroniken) på drevet kan virke fint, hvilket betyder at den startet cden så snart den få drev skuffen ind... og når den ikke kan læse vil den gå ned igen....
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 14:07 #9
Ind i enhedshåndtering og fjern drevet, og genstart maskinen, og lad den finde det igen.
Avatar billede actact Nybegynder
09. september 2005 - 19:00 #10
Maskinen vil gerne boote fra windows cd-rommen.

Har prøvet at fjerne drevet, det installeres igen ved genstart, men problemet er det samme.

EJEREN