Avatar billede zola Novice
08. september 2005 - 13:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

autocad 2004

Jeg har lånt et autocad 2004 cd-rom af en kammerat og kunne godt tænke mig at installere det.. Der står at jeg kun har en trial version?? Så siger han at jeg skal gå ind i en mappe og kopiere to filer over i den mappe hvor jeg har installeret autocad. De to filer hedder henholdsvis licpath og license?? og noget med at jeg skal dobbeltklippe på en af den umiddelbart efter at jeg har installeret autocad, så kommer jeg ud over prøveversionen..
Men det virker sgu ikke rigtig - den bliver ved med at skrive at det er en prøveversion ??? Hvad skal jeg så gøre ??

Og er det overhovedet lovligt ??
Avatar billede zola Novice
08. september 2005 - 13:46 #1
Han siger at han bare har kopieret sin autocadversion?? Men hvorfra ved jeg at den er lovlig ??
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. september 2005 - 13:59 #2
Uanset hvad, så er det ikke lovligt at du bruger den på din maskine. Muligvis har han en licens (tvivler ud fra det du skriver) men det hjælper ikke dig. Du har stadig ikke licensen selv om du bruger hans kode og kopierer ind i mappen.
Det han sikkert har gjort er, at han har brugt en crack og dermed "snydt" en licens ind i programmet.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. september 2005 - 14:00 #3
AutoCAD LT 2005 Lowest price:  $689.99

Som du kan se, koster en original version ca. mere end 3000 kr, og det må derfor være logik, at man ikke bare kan kopiere den og derefter tro det er lovligt..
Avatar billede zola Novice
08. september 2005 - 14:05 #4
>> christiansenbo
ok så selv om hans autocad er lovlig må jeg stadig ikke bruge hans license ??

Kan det passe at det er så dyrt ?? Findes der ikke en studielicense ??
Avatar billede kalb Nybegynder
08. september 2005 - 17:05 #5
Avatar billede zola Novice
08. september 2005 - 21:06 #6
>>kalb
sad og så tv imens jeg ville tildele pointene til dig.. Undskyld
skal nok huske dig næste gang. for den hjemmeside du henviste mig til var jo rigtig god...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. september 2005 - 21:08 #7
Zola-->
Nej, du må ikke benytte hans licens på din pc. Det er ligesom Windows, det er tilknyttet køberen og hans maskine.. man må faktisk heller ikke, hvis man har 2 pc´ere bruge samme installation på begge pc´ere.
Jeg tror ikke der findes studielicenser til autocad, eftersom det jo er et proffesionelt stykke værktøj man normalt ikke har gavn af, med mindre man tegner tekniske tegninger, huse osv...
Men jeg ved det ikke 100 %...?
Avatar billede kalb Nybegynder
08. september 2005 - 21:20 #8
det var ikke så godt - håber du fik svar på det skulle bruge...
Avatar billede ni Nybegynder
21. september 2005 - 20:10 #9
Det er da helt klart en cracket version du har faaet der. Skal du bruge det til at fedte rundt med i privaten, eller skal du producere noget du faar en indtaegt paa?

Discreet burde vaere glade for at folk der ikke tjener penge paa at bruge deres produkter, opkvalificerer sig i deres produkter. Paa den maade faar de spredt kendskabet til deres programmer og dermed solgt flere licenser ude i den virkelige verden, hvor de bruges af folk der laver loenarbejde med dem. Det er i mine oejne absurd at studerende skal betale for laere deres programmer som kan sikre Discreet et fremtidigt salg i og med at folk vaenner sig til deres software, selvom det er relativt billigt (995 kr), saa er det dyrt paa en SU.

...saa nu bliver jeg flamet :)
Avatar billede kalb Nybegynder
21. september 2005 - 22:30 #10
ni-> Se denne relative lave udgift som en slags investering i opgradering af dine evner fremover i et potentielt job.