Avatar billede apollon55 Nybegynder
07. september 2005 - 20:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

limited or no connectivity - internet der ikke virker.

Mit internet gik ned for ca. en uge siden og det er endnu ikke lykkes at komme online igen. Problemet består i, at når jeg tænder min computer så kommer der et ikon frem nede i højre hjørne af proceslinjen der siger "Limited or no connectivity"

"You might not be able to access the Internet or some network resouces. This problem occurred because the network did not assign a network address to the computer."

Jeg gik ind under Repair, men den skriver, at jeg IKKE kan renew min IP-adresse og "for assistance, contact the person who manages your network"

Jeg har haft ringet til Cybercity teknisk support, og de har undersøgt problemet og sendte i første omgang en ny router + tilbehør til mig. Vi har prøvet at skifte til 10 baseT half duplex samt auto-negotiation i stedet for 100 baseT halfduplex på routeren og jeg har prøvet at sætte et andet netwærkskort i computeren - alt uden nogen effekt.

jeg ved ikke hvor meget data der er nødvendigt at skrive til jer, så skriver lige noget:

under Interned protocol (TCP/IP) properties står den på "optain IP address samt DNS-server address automatically

Mit netværkskort er på bundkortet og er - VIA Rhine II fast Ethernet Adapter, og viser ikke fejlmelding under device manager og har prøvet at afinstallere og geninstallere det uden effekt.

Network connection details:

Physical address  00-30-4F-11-16-75
IP address 169.254.136.199
subnet mask 255.255.0.0
Default gateway
DNS server
WINS server

NB!!!  under network connections og LAN står min Local Area Connection til Limited or no connectivity, FIREWALLED !!!  har dette nogen betydning?!? og har haft prøvet at slå firewallen fra uden det kom til at virke....

Teknisk support hos Cybercity har opgivet og siger de ikke kan gøre mere for mig. De siger at de kan sende fint til routeren men ikke får noget retur..., så jeg står uden internet og har desperat brug for hjælp, så håber der er én som kan løse problemet.

Med venlig hilsen

Apollon
Avatar billede apollon55 Nybegynder
07. september 2005 - 20:06 #1
og forresten så kører jeg med Windows XP - SP2
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. september 2005 - 20:21 #2
der er ingen tvivl om at du ikke modtager din ip-adresse via htcp. Adressen 169.x.x.x betyder privat adresse, som gives ved ingen kontakt til dhcp-serveren.

Er der en markering i routeren, hvor man kan markere kør dhcp. (kender ikke cybercitys router)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. september 2005 - 20:25 #3
hvad hedder routeren?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
07. september 2005 - 20:50 #4
så vidt jeg husker (sidder ikke hjemme lige nu) hedder routeren Zypex, men er ikke sikker på hvad du mener med "dhcp"
Avatar billede apollon55 Nybegynder
07. september 2005 - 21:01 #6
hvor meget fylder de? for sidder hos en kammerat...  og hvad skulle de gøre?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. september 2005 - 21:04 #7
De reparerer din internetforbindelse - forhåbentligt :o)
Den første fylder 1,37 MB og den anden fylder 178 KB. Så mon ikke de kan være på en diskette.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
07. september 2005 - 21:14 #8
det lyder sku cool - har lige DL dem så kan ikke vente med at komme hjem og afprøve dem... læste dét der stod ved hp og det lyder til at det lige er dét jeg skal bruge - for nu hvor jeg tænker over det tror jeg næsten atr jeg opdaterede min adaware og kørte den dagen inden den gik nned....
Avatar billede boxer Nybegynder
07. september 2005 - 21:23 #9
Begge fix har i hvert fald hjulpet mange incl mig selv :o)
Så det er da et forsøg værd.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
07. september 2005 - 21:27 #10
helt sikkert --- vender tilbage så snart jeg ved noget mere - og forhåbentlig fra mint egen computer og internet :o)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
08. september 2005 - 00:05 #11
nu har jeg kørt den første og mit internet er oppe igen - så det er sku cool nok!!! men synes det kører lidt langsomt, kan dette havde noget med sagen at gøre eller skaql jeg kontakte cybercity og se om de evt har haft skruet ned for hastigheden mens de fejlsøgte?!?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 07:04 #12
Du kan lige prøve denne hastighedstest først:
http://test.info.dk/

PS
Husk nu at gemme fix'ene - jeg har haft brug for dem mere end 1 gang :o)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
08. september 2005 - 11:22 #13
ja det er nok en god idé, for man ved jo aldrig... men har ikke kørt den nederste af programmerne du har sent link på - skal jeg dét, og hvilke af filerne skal man så gøre det ved inde i programmet hvis det er?

Når jeg kommer hjem senere i dag skal jeg nok lige prøve at teste min hastighed så... for synes også at mit internet rimelig tit kørte uendelig langsomt før dette skete også, men dét må jeg se på en anden gang...
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 11:30 #14
Der er ikke nogen grund til at køre programmet fra det andet link. Det må man faktisk kun køre når man ingen forbindelse har. Det har du jo fået igen.

Du kan jo lige skriv hastigheden herinde og fortælle hvad det er der kører langsomt.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
08. september 2005 - 15:24 #15
min downloadhastighed, som testen tester er fin nok, den svarer til en 2 Mbit som jeg har - det er dét jeg synes er mystisk. For når jeg går på nettet går der tit evigheder før der sker noget, men ind imellem er der korte perioder på omkring et ½ minut af gangen, hvor det fungerer fint og alt går hurtigt.
Hvis jeg skal downloade noget kører det som sagt også helt fint, så forstår sku ikke rigtigt noget af det hele.
det har f.eks. lige taget mig lidt over et kvarter barte for at betale tre regninger med min netbank!!! og dét er sku ikke fedt :o(
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 15:49 #16
Det kan være at du trænger til en oprydning :o)
Følg tipsene fra dette link - dem alle.
http://www.arlet.dk/index.html?/langsomcomputer.htm

Hvis det er langt tid siden du har defragmenteret, kan du også gøre det.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
08. september 2005 - 17:57 #17
prøver lige linket, for defrag hjælper ikke...
Avatar billede apollon55 Nybegynder
11. september 2005 - 23:14 #18
har fulgt foreslagene på linket og det har hjulpet lidt, men ikke så meget igen - men etr glad for at mit net er oppe at køre igen, så du får point for dét, takker :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
11. september 2005 - 23:28 #19
Velbekomme :o)