Avatar billede it-teceleven Nybegynder
07. september 2005 - 12:50 Der er 11 kommentarer

internet opkobling lukker hele tiden selv?

internet opkobling lukker hele tiden selv ned hvad kan der være galt?
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 12:54 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede it-teceleven Nybegynder
07. september 2005 - 13:00 #2
hvad er hijack this og hvad gør det? det er ikke min internetopkobling der fejler noget men en vens.
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:03 #3
jeg vil blot se om der er virus.. så må du hjælpe din ven med at lave en log.

Du kan også prøve at scanne med Ewido..
Måske kan den ordne det.

Download Ewido (
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168
Avatar billede it-teceleven Nybegynder
07. september 2005 - 13:20 #4
kan jeg ikke bruge kaspersky til at tjekke om der er virus men inden jeg bruger det virus program skal jeg fjerne det andet er det ikke rigtigt for ellers vil der gå koks med maskinen eller ?
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:24 #5
De links jeg har anbefalet indtil videre er ikke virus programmer.. og kan sagtens køre sammen med andre sikkerhedsprogrammer.. men har du kaspersky så synes jeg da at du skal scanne maskinen i fejlsikret tilstand med det først
Avatar billede it-teceleven Nybegynder
07. september 2005 - 14:06 #6
hvad er ewido for et program og hvad gør det....
ok men kan jeg godt installere kaspersky på maskinen selvom han har et andet virus prog på eller kan jeg lave ged i den....
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 14:07 #7
trojan scanner
Avatar billede it-teceleven Nybegynder
23. september 2005 - 23:55 #8
tak for hjælpen
Avatar billede gnuff Praktikant
23. september 2005 - 23:59 #9
LooL Utroligt som alle starter med at forvente at det er en virus der forårsager et problem i windows, ingen skriver at det KUNNE være en fejlindstilling, og helt ærligt, så er hijackthis da det mest forvirrende program at foreslå en bruger at hente som ikke kender det.
Er der ingen der kan læse en log fra en anden virusscanner, for som jeg læser i mange posts herinde, vil alle have man bruger jeres forslag, og intet andet duer
Avatar billede kalp Novice
24. september 2005 - 01:18 #10
gnuff >>

hijackthis er ikke spor forvirrende.. spørgeren i dette spørgsmål er skam ikke forvirret.. han kender bare ikke programmet og så har han vel lov til at spørge til det:)

it-teceleven >>

Har en scanning med Ewido hjulpet?
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 02:14 #11
var det dét ?