Avatar billede z0unds Nybegynder
03. september 2005 - 22:53 Der er 1 kommentar

partition problemer (problem med at skrive på partitionen)

# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point>  <type>  <options>      <dump>  <pass>
proc            /proc          proc    defaults        0      0
/dev/hda1      /              ext3    defaults,errors=remount-ro 0      1
/dev/hdd        /media/cdrom0  udf,iso9660 ro,user,noauto  0      0
/dev/fd0        /media/floppy0  auto    rw,user,noauto  0      0
/dev/hda6 /media/hda6 ext3 rw,user,exec 0 0

#Added by winmac_fstab utility
/dev/hda5 /media/49\040GB\040Disk\040(hda5) ntfs ro,user,fmask=0111,dmask=0000 0 0

Hvorfor kan jeg ikke som normal bruger skrive på /media/hda6 ??
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 09:37 #1
Jeg vil da ikke påstå at din konstruktion ikke kan bruges, men jeg ville gøre således, slet linien "/dev/hda6 /media/hda6 ext3 rw,user,exec 0 0" i /etc/fstab og tiljøj følgende linie i stedet
/dev/hda6 /media/test ext3 rw,noauto,user,exec 0 0 (husk at gemme)
Opret mappen test
mkdir /media/test  -> klik enter
giv ubegrænset brugeradgang ?
chmod 777 /media/test  -> klik enter
Nu tror jeg det kører