Avatar billede milnid Nybegynder
02. september 2005 - 18:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

meget varmt grafikkort

Hej eksperter

jeg har tidligere haft 2*256 ram, og har nu købt 2*512 ekstra hvilket vil sige at jeg nu alt i alt har 1546 ram.

da jeg kun havde 2*256 ram blev mit grafik kort ikke varmere end 40-45 grader, har på et tidspunkt været oppe omkring 55 da jeg havde gamet i 16 timer.

da jeg købte de nye ram og satte dem i var grafikkortet efter en halv time oppe på 114 grader, og steg helt op til 120 ikke lang tid efter.

nu har jeg taget mine 2 gamle blokke ud så jeg altså kun har 2*512 i og kortet bliver nu op til 100 grader varmt.

hvad skal ejg gøre ved det, driveren siger at det kan klare op til 127 grader, men jeg vil nu helst have det længere ned...

er mere køling svaret? og kan der overhovedet findes køling specielt rettet mod grafikkortet? mit motherboard er et:
MSI MS-7091 (Medion OEM)

grafikkort:
NVIDIA GeForce 6610 XL

og ramne jeg har købt er:
kingston value dualram
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. september 2005 - 19:49 #1
Eller en blæser i kabinettet ud for GPU'ens køler.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2005 - 20:41 #2
100 grader?
Over 90 og det er med garanti stået af. 120 og kortet er så godt som smeltet.

Hvad bruger du til at tjekke temp?
Avatar billede milnid Nybegynder
02. september 2005 - 21:24 #3
jeg bruger den driver der fulgte med... der skriver den også: "core slowdown threshold" 127

også bruger jeg også everest fra lavalys til at dobbelt tjekke, de siger begge det samme.
Avatar billede milnid Nybegynder
02. september 2005 - 22:06 #4
men jeg vil også gerne vide hvordan det kan være at temp stiger så meget bare fordi jeg kommer flere ram i...
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. september 2005 - 23:59 #5
Tilfældigt !

Skidt og møj i køleren eller blæseren !
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. september 2005 - 20:29 #6
Se - dragonknight er enig i at det kun kan være støv i køleren.

Mere ram kan umuligt få temp. til at stige.
Avatar billede milnid Nybegynder
16. december 2005 - 21:25 #7
gammelt spm, men tænkte jeg lige måtte lukke det... fandt ud af det var strømforsyningen den var gal med, tak alligevel.