Avatar billede jackass- Nybegynder
02. september 2005 - 12:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatere 2 frames

Hej

Jeg har nogle problemer med at opdatere 2 frames. Min side er bygget op med 2 frames - en top.php (menu) og main.php (indhold).

I topFrame er der som udgangspunkt kun 1 menupunk, nemlig "LOGIN", som har target="mainFrame".

Dvs at brugerens login info bliver valideret i main.php og her opstår problemet så.

Når brugeren har logget korrekt ind, skal mainFrame hoppe videre til en anden side OG topFrame skal opdatere (nu da brugeren er logget ind, vil der så vises nogle flere muligt menu-punkter).

Har prøvet at smide noget javascript på login-validatoren, men så siger den noget med "headers already sent by (php-scriptet som validerer login).

Plz help!! :/
Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
02. september 2005 - 13:02 #1
indsæt dit php i starten for at undgå headers fejlen - kan ske det virker :)
Avatar billede roenving Novice
02. september 2005 - 22:54 #2
-- eller indsæt et javascript i mainFrame, som opdaterer din top-frame ved fuldført login:

...

<script type="text/javascript">parent.topFrame.location.reload(true);</script>

...
Avatar billede jackass- Nybegynder
12. september 2005 - 14:48 #3
lav et svar
Avatar billede roenving Novice
12. september 2005 - 15:05 #4
Hvad brugte du ?-)
Avatar billede ai_rayzor Nybegynder
12. september 2005 - 18:36 #5
hvilket svar brugte du ? :-)
Avatar billede jackass- Nybegynder
07. november 2005 - 08:19 #6
Undskyld ventetiden.. jeg brugte roenvig's.. laver du et svar? :)
Avatar billede roenving Novice
07. november 2005 - 14:33 #7
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
09. januar 2006 - 18:22 #8
-- og tak for point ;~}