Avatar billede rastaman Nybegynder
01. september 2005 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af harddisk

Hejsa

Jeg har to harddiske installeret på primary ide som virker fint.
Så har jeg et cd-drev på secondaru ide (master) og nu vil jeg så gerne installere endnu en harddisk på secondary ide (slave)

Det har jeg sådan set også gjort og både bios og windows xp har fundet disken. Problemet er bare at den begge steder kun står til 30 mb, men det er altså en 300 gb.

Hvorfor virker det nu ikke ?
Avatar billede halifax Nybegynder
01. september 2005 - 19:14 #1
Er det en helt tom (ny) disk?
Ellers kan det vel skyldes, at der i forvejen var oprettet en partition på 30 GB på den, som er formateret. Det er vist lidt usandsynligt,ikk? Men eller skulle du i Diskhåndtering kunne oprette yderligere partition på den ledige plads.
I det hele taget - hvordan vises disken i Diskhåndtering??

Kan måske også skyldes du med XP har formateret den til FAT32? Af en eller anden grund har XP en grænse der ved formatering til FAT32. Hvis så, prøv i stedet at formayere den til NTFS filsystemet.
Avatar billede rastaman Nybegynder
01. september 2005 - 20:25 #2
Jeg fandt selv løsningen. Det var jumperen bag på som sad forkert....

Ellers tak for hjælpen
Avatar billede halifax Nybegynder
02. september 2005 - 00:51 #3
Helt fint. Så opretter du selv et svar og bagefter akcepterer eget svar så sørgsmålet lukkes.
Avatar billede mrrius Nybegynder
02. september 2005 - 09:45 #4
du skal have service pack 2 til win xp, eller service pack 4 til win-2000 når du har så stor harddisk.
Avatar billede rastaman Nybegynder
10. februar 2006 - 09:39 #5
Lukker