Avatar billede deazdk Nybegynder
30. august 2005 - 20:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Backup af mails og kontakter

Hej

Jeg har fået en computer med hjem fra arbejde, som jeg skal kigge lidt på. Vedkommende har købt en ny harddisk, og den gamle skal sættes til som backup...
Men! Windows er gået helt i hegnet, og vil ikke starte. Jeg har sat disken i min eksterne box, og vil nu tage backup af diverse filer... Han har nogle mails og kontakter i Microsoft Outlook 2000. Hvordan kan jeg lige tage backup af dem? Jeg mindes nemlig at man skal ind i programmet for at kunne ekspotere mails og kontakter.
Er der et smart program der kan ud fra nogle config filer i outlook mappen få diverse mails og kontakter ud så det er til at overføre til den nye installation på den nye harddisk...

Altså, findes der et program der kan tage backup af mails og kontakter, uden at man skal åbne outlook?

Skriv hvis du har spørgsmål :)

Takker.

60 points fordi det er lidt vigtigt for mig at få det ordnet :)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 09:45 #1
Inde på dit C-drev, i denne mappe:
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\

Ligger der en fil (backup.pst) som indeholder alle oplysninger (mails osv.) i éen samlet fil. De eneste oplysninger som ikke ligger i denne fil, er dine oplysningerne for dine E-mail-konti (Det har M$ stadig ikke fundet ud af at endnu).

Så nemt er det.  :-)
Avatar billede deazdk Nybegynder
31. august 2005 - 12:38 #2
Okay, og der er jeg sikret at den fil er up2date, og kan bare kan impoteres efter jeg har installeret windows igen?
Jeg kan da prøve :)
Avatar billede deazdk Nybegynder
31. august 2005 - 14:36 #3
Hej
Der er ingen Administrator mappe, men en mappe med brugeren
C:\Documents and Settings\Petersen\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\

men der er ingen *.pst filer i.

kun:
extend.dat
Microsoft Outlook Internet Settings.fav
Microsoft Outlook Internet Settings.nick
outcmd.dat
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 15:09 #4
Tja, det er ihvertfald den korrekte mappe du er inde i. Men hvis der ikke ligger en .pst-mappe, tror jeg ikke at du kan redde det.

Men ja, hvis du havde kunne få fat i den, kunne du nemt indsætte den i en ny-installation, og derved automatisk indsat alle dine mails osv.
Det er ihvertfald den metode jeg selv bruger, når jeg laver backup. Jeg tager simpelthen en kopi af .pst-filen, lægger den hen på en anden harddisk ca. hver 14.dag, og påfører den en dato-navn. Det kan du også nemt gøre i fremtiden.  :-)

Men mht. dine nuværende filer, aner jeg ikke om du kan redde dine gamle mails. Men du kan jo altid prøve at kopiere de nuværende filer, og indsætte dem i en ny-installation, og så se hvad der sker. Du kan jo altid bare slette dem ingen, hvis det ikke virker.
Ellers må du nok se i øjnene, at de er væk.

Alternativ 1:
Du kan spørge i Windows-afdelingen her på experten, om de kan hjælpe dig med din windows, som er gået i baglås - og måske af den vej få genoprettet din .pst-fil.

Alternativ 2:
Du kan også prøve at genoprette din windows-installation, ved at overføre og reparere hele harddisken til en anden harddisk. Det har jeg selv prøvet emd stor succes via et program som hedder GetDataBack.

Pøj pøj.
Avatar billede hcma Novice
31. august 2005 - 15:44 #5
gør som extend skriver 15:09:17.
For at finde *.pst filen skal du huske også at søge i skjulte filer og mapper.
Søg på Outlook.pst.
Tag så en kopi af filen og gem den (på cd/dvd/anden partition/harddisk)
Når så det nye MS Outlook er kørt ind, lader du bare din back-up af Outlook.pst overskrive den "nye".
Avatar billede deazdk Nybegynder
02. september 2005 - 17:29 #6
Der lå ikke en backup fil! JEg blev nød til at få windows op at køre, og få ekspoteret filen.
Avatar billede deazdk Nybegynder
02. september 2005 - 17:29 #7
Lukker, takker for gode inputs!
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2005 - 17:51 #8
Hmmmm.....
Avatar billede hcma Novice
02. september 2005 - 19:00 #9
:o)))))  hvordan kan man få eksporteret *.pst filen hvis den ikke ligger på pc'en
(og det kan være som back-up, dublet, original - overstiger min ringe fatteevne)
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2005 - 19:36 #10
Ditto. Jeg fatter 0 af hvordan man kan få eksporteret *.pst filen hvis den ikke ligger på pc'en...
Avatar billede geltzer Nybegynder
09. september 2005 - 08:57 #11
jeg prøvede for sjov at tjekke på min egen pc og der ligger sgi heller IKKE nogen pst fil eller noget der hedder backup overhovedet i den nævnte mappe.

skal man gøre noget i selve programmet for at få den til at lave denne fil eller hvad?

den må jo for faen gemme mails og kontakter et eller andet sted
Avatar billede hcma Novice
09. september 2005 - 12:32 #12
geltzer >>  du skal huske at søge i skjulte filer og mapper :o)
Avatar billede hcma Novice
09. september 2005 - 12:33 #13
For at finde *.pst filen skal du huske også at søge i skjulte filer og mapper.
Søg på Outlook.pst.
som allerede skrevet flere gange i denne tråd  ;o)