Avatar billede kris75 Mester
27. august 2005 - 09:40 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Oprette forbindelse til Redhat server over lokal netværket

Hej

Med hvilken adresse kan jeg få fat i min redhat server over mit lokalnetværk?

Mvh.
Kris
Avatar billede akh Nybegynder
27. august 2005 - 09:45 #1
Log ind som root på din redhat server, og kør kommandoen ifconfig, der kan du se ip adressen du skal connecte til. Dette kræver selvfølgelig at du har sat noget op du kan connecte til, Samba, Ftp et eller andet. Hvis i tvivl om hvad, prøv www.linuxbog.dk
Avatar billede kris75 Mester
27. august 2005 - 09:54 #2
Ja, men er det muligt at styre hele maskinen over netværket?
Avatar billede kris75 Mester
27. august 2005 - 09:57 #3
Gerne grafisk
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. august 2005 - 10:04 #4
det kommer an på hvad du har på din workstation og hvad du har på din server.
jeg bruger mest putty eller plink til at sende kommandolinje-beskeder til min server fra windows.
hvis din klient er linux, kan du sagtens åbne grafiske programmer over ssh hvis X er installeret på begge maskiner
hvis din klient er windows ved jeg ikke så meget. har indtil nu kun set det på min terminalserver her (hvor jeg logger på fra en x-klient på windowsmaskinen).
skriv lidt mere
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. august 2005 - 10:10 #5
hmm, det ser ud til at den nye cygwin/x kan det, tjekker det lige
http://x.cygwin.com/docs/faq/cygwin-x-faq.html
Avatar billede akh Nybegynder
27. august 2005 - 10:14 #6
Ja, som mrmox2 siger, der er mange muligheder, vnc vist inkluderet, men skal sættes, bruger også putty. Cygwin er også en mulighed, dette installeres på din windows maskine og gør dig i stand til at logge på x-serveren. Mange muligheder :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. august 2005 - 11:31 #7
http://xfree86.cygwin.com/screenshots/cygx-xdmcp-kde3.1-20031224-0010.png
som det ses, skulle det kunne lade sig gøre, men jeg har lidt problemer med at connecte til cygwins x-server når det er remote. så jeg kan ikke lige fortælle dig hvordan det skal gøres.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2005 - 17:22 #8
Består lokalnetværket af Linux eller Windows computere udover RH serveren??
Avatar billede kris75 Mester
27. august 2005 - 18:18 #9
ja, mit netværk består både af window servere og min redhat server. Jeg skal have forbindelse fra windows til min redhat server
Avatar billede kris75 Mester
28. august 2005 - 09:33 #10
DEt var selvfølgelig windows workstation og linux server. Jeg havde nu tænkt mig noget ligesom i SME serveren hvor man logger ind i en server manager, men det kan være at cygwin x er lignende?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 09:46 #11
Download og installer "Winscp3"  http://winscp.net/eng/docs/ui_login_stored_sessions og du har fuld grafisk adgang til din server
Avatar billede kris75 Mester
28. august 2005 - 10:32 #12
Har lige installeret cygwin, men får kun dosvinduet frem, hvordan får man grafisk fremstilling frem?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 11:00 #13
Hvad er problemet med det link jeg gav dig???
Avatar billede kris75 Mester
28. august 2005 - 11:07 #14
såså, prøver lige det andet først!!!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. august 2005 - 18:19 #15
hvis winscp3 virker synes jeg du skal prøve det, det kan ikke skade vel :-)
i cygwin skal du åbne opsætningen og sørge for at x-serveren (X11) er installeret i cygwin også, ligeledes openssh. men som jeg skriver, så fik jeg det ikke umiddelbart til at køre med det grafiske. har dog heller ikke rodet meget med det.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 19:06 #16
Sker her noget?????
Avatar billede kris75 Mester
01. september 2005 - 07:33 #17
ikke meget min ven, ikke meget.

Har dog fået prøvet dem af. Kunne dog ikke åbne den grafiske del af cygwin x. Har så også prøvet winscp og der får jeg fat i hele filsystemet, kan dog heller ikke lave nogen opsætning via programmet, er det ikke muligt helgec?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2005 - 17:23 #18
"kan dog heller ikke lave nogen opsætning via programmet, er det ikke muligt helgec?" Hvad er det helt præcis du mener??
Avatar billede kris75 Mester
01. september 2005 - 20:14 #19
Er det muligt via programmet at opsætte f.eks apache med flere virtuelle domæner?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2005 - 20:27 #20
Det aner jeg ikke, det afhænger vel af hvad din server tillader. det lyder nu heller ikke særligt almindeligt at du vil sidde ved en klient og administrere en server via et fildelingsprogram, så bør du nok i stedet installere VNC så har du mulighed for den manøvre du beskriver, du kan læse lidt om VNC på http://www.helgec.dk/. Jeg har kategoriseret dette som svar da jeg mener du har fået løst det problem dit spørgsmål gik på
Avatar billede kris75 Mester
02. september 2005 - 07:31 #21
DEt har jeg også, det var lige det program jeg ledte efter. Tak for det og tak til jer andre for jeres tid :-)