Avatar billede torbenclausen Nybegynder
25. august 2005 - 22:43 Der er 3 kommentarer

Internet vil kun virke når anden computer er tændt

Hej
Har en cybercity router hvortil der er koblet en AirTune på. Min roomie har så oprettet et netværk (han har en mac) som jeg uden problemer kan logge på, men jeg kan kun komme på internettet når hans computer er tændt og på nettet...
Hverkan han eller mig aner hvad der kan være indstillet forkert...
Nogen der har foreslag? Det er ret irriterende når han ikke er hjemme;o)

TC
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. august 2005 - 01:39 #1
Jeg ved ikke hvad en airtune er... men hvis forbindelsen på en eller anden måde går "igennem" hans computer for at komme til din, skal den være tændt for at du kan komme på nettet.

Måske kunne du investere i en switch/hub til at fordele forbindelsen (med mindre dette er hvad AirTune er til :-D)
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
26. august 2005 - 09:31 #2
En AirTune er bare en wireless switch... Som faktisk er meget cool - man kan streame musik trådløst fra sin laptop til sin forstærker gennem den...
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. august 2005 - 12:13 #3
Cool...

Måske er AirTunens indstillinger der skal ændres i... mere kan jeg ikke sige :-(