Avatar billede annedonnerman Nybegynder
22. august 2005 - 12:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved opstart - og med at lukke computeren ned

Hej

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig. Jeg får en fejlmeddelelse hvergang, jeg starter computeren op. Det virker, som om der er et program, hvor installationen ikke er afsluttet korrekt, men jeg kan ikke finde ud af hvilket. Jeg har en Amitech, men det indbyggede fortrydsystem virker ikke mere. Den opdaterer heller ikke antivirusprogrammet - AVG - korrekt. Desuden kan jeg næsten aldrig lukke ned på normal vis. Er nødt til at holde knap på tower'et inde næsten hver gang. Jeg tror, at jeg er nødt til at prøve min genopsætnings cd, som er fra 2001. Tror I, der bliver store problemer med at få internetadgang, printer, scanner, højttalere, skærm til at fungere igen? Er der nogen, der kan hjælpe, så jeg evt. er fri for at bruge genopsætnings cd'en eller formattere harddisken, ville jeg være MEGET glad.
Hilsen
Anne
Avatar billede sdn Nybegynder
22. august 2005 - 12:46 #1
Hvilken fejlmeddelse kommer frem??
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 13:05 #2
Lyder lidt som om du skal til at omformatere din hardisk, og ominstallere windows.
Din antivirus, er nok udløbet , men så skal du bare downloade en ny version.
du er jo kommet på internet med den før , så burde du kunne gøre det igen efter omformaterin , og installering af windows og drivere...
Husk at lave windows opdate , med det samme
Avatar billede norphf Nybegynder
22. august 2005 - 13:31 #3
som sdn siger, kan du ikke komme med nogle fejlbeskeder så vil det være nemmere for os at finde fejlen
Avatar billede norphf Nybegynder
22. august 2005 - 13:33 #4
Med hensyn til at den ikke lukker prøv følgende:

Åbn egenskaberne for skærm (dobbeltklik på "skærm" i kontrolpanelet)
Klik på fanebladet "Pauseskærm"
Klik på knappen "Strømstyring..." nederst på siden.
Klik på fanebladet "APM"
Sæt flueben i "Aktivér Avanceret strømstyring".
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
23. august 2005 - 09:34 #5
I aftes kom der følgende fejlmeddelse - som er kommet et par gange før - Windows har fundet en fejl under åbning af registreringsdatabasen. Windows vil reparere registreringsdatabasen og genstarte computeren. Når jeg så siger ok - kommer meddelelsen: Cannot quit.

Følgende meddelelse er kommet hver gang ved opstart i ret lang tid:

Fortryd

Run-time error '62'

Input past end of file

Når jeg så trykker på ok - kan man bruge computeren - håber at det kan hjælpe - som sagt har den det også med at gå i stå efter et stykke tid på nettet f.eks.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
23. august 2005 - 23:01 #6
Hej
Jeg har prøvet at åbne egenskaberne for skærm, klikket på fanebladet "Pauseskærm", klikket på knappen "Strømstyring" - der er ikke noget faneblad, der hedder "APM". Jeg prøvede på den computer, jeg sidder ved på arbejdet, men der kunne jeg heller ikke se noget faneblad, der hedder "APM". Kan det være forskelligt ved forskellige mærker?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
23. august 2005 - 23:02 #7
Jeg tror faktisk ikke, at min antivirus er udløbet. Den prøver nemlig at opdatere med mellemrum, men den kan tilsyneladende ikke gøre opdateringen færdig.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
24. august 2005 - 23:49 #8
Hej
Jeg har prøvet at afinstallere AVG antivirus for at geninstallere den igen. Jeg opdagede, at jeg havde to forskellige versioner liggende. Nu kan jeg godt få lov at downloade AVG, når explorer ikke laver ravage - hvad den gør flere gange - men kan ikke få den installeret, da der står, at licensnummeret kommer til min e-mail, men det gør det ikke. Så nu er jeg ved at køre helt fast.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
27. august 2005 - 17:04 #9
Er der nogen, der kender AVG? Kan I fortælle mig, hvordan jeg får den installeret, når jeg ikke får licensnummeret via e-mail? Man henter den på: http://www.grisoft.com
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
29. august 2005 - 10:18 #10
jeg har brugt min genopsætningscd i lørdags, og det meste virker i hvert fald nu. Der kommer dog stadig fejlmeddelelse - ikke den samme. Min skærm gik totalt død i lørdags efter genopsætningen - var ikke til at få liv i uden at genstarte "på den hårde måde" to gange. Det har jeg aldrig oplevet før. Jeg har prøvet at lægge Norton ind - må se, hvordan det kører. Kan ikke komme direkte på nettet via tast beregnet til det - har set det før, men kan ikke huske, hvordan jeg får det rettet.
Avatar billede norphf Nybegynder
29. august 2005 - 10:36 #11
Angående din tast, skal du så ikke bare installere driverene til dit keybord?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
29. august 2005 - 11:49 #12
Hej
Tak - jeg tror, at du har ret - jeg regnede egentlig ikke med, at det var nødvendigt, da selve tastaturet virker fint nok, og tasten til at gå ind i mailen med - Outlook - virker også fint nok. Jeg kan nævne, at det er en Amitech - hvis det hjælper.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
31. august 2005 - 14:55 #13
Hej

Jeg har lige installeret driverne, men det virker ikke helt efter hensigten. Jeg fik kun mulighed for at opsætte musen. I den forbindelse fik jeg besked om, at batteriniveauet var kritisk - har sat nye batterier i musen. Nu skulle det tilsyneladende være i orden. Skal jeg mon prøve igen for at få mulighed for at opsætte tastaturet?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
13. september 2007 - 10:10 #14
Hej Norph
Jeg er ked af, at jeg ikke har fået givet dig points - har ikke været på siden længe - hvis du giver din kommentar som et svar, skal jeg sørge for at give dig points.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
13. september 2007 - 10:11 #15
Points 60 til Norph