Avatar billede nako Nybegynder
21. august 2005 - 21:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk / ADSL

Hej. Har nu rodet med dette i pænt lang tid, men uden held... har brug for ekspertbistand !
Har et netværk med en Zyxel switch, der er forbundet 2 maskiner til netværket samt en adsl forbindelse fra TDC med fast IP. Kabler og switch er splinter nye.
Mit problem er at jeg kun kan gå på nettet med den ene maskine, denne maskine kan ikke "se" sine delte drev under netværket og heller ikke se den anden maskine.
Den anden maskine kan ikke komme på nettet, men godt se de drev der er delte.
HHHHJJJÆÆÆLLLPPPP er ikke så stærk i IP opsætningen.... eller skal der købes en router ???
Avatar billede h0lte Nybegynder
21. august 2005 - 22:33 #1
Hvis du ingen router har skal du købe en, men ellers kan det værer, at den har hoppet over på modem, alså så den tror at den er på modem men at du er på ADSL, så skal du ind i instillinger og slette det hvor der står noget med modem (:
Avatar billede nako Nybegynder
21. august 2005 - 22:48 #2
Vil det sige jeg ikke kan sætte min ADSL direkte til switchen og derved dele den med 2 maskiner
??
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. august 2005 - 23:08 #3
nako: I så fald skal du have 2 IP-adresser fra TDC. Jeg kender ikke det konkrete produkt men formuleringen 'fast IP' tyder på at der er kun er én og så skal du ganske rigtigt have en router på for at dele forbindelsen.
Avatar billede nako Nybegynder
21. august 2005 - 23:18 #4
Men hvordan hænger det sammen med mit netværk, jeg skulle vel kunne se begge maskiner når de er sluttet til switchen !
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2005 - 01:33 #5
du kan jo godt få de problemer med at den ene maskine kan se den anden og ikke omvendt, hvis du  har en firewall som ikke er sat rigtigt...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. august 2005 - 10:31 #6
nako: Nej, det kan du sandelig kun hvis de begge to har en IP-adresse. Jeg ved ikke hvordan TDCs forbindelser fungerer mht firewalls, men jeg tvivler på at du kan se dine shares gennem TDCs server. Der skal du nok have din egen router.
Avatar billede nako Nybegynder
22. august 2005 - 10:53 #7
Er det muligt at få lidt hjælp til opsætning af IP add. Min ip add ud til tdc er fast og må ikke ændres, da den bliver brugt til hjemmearbejdsplads !
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 11:36 #8
Har du en router på ?
Avatar billede nako Nybegynder
22. august 2005 - 12:20 #9
Jeg har en edimax router liggende, men kunne ikke helt få i-net til at virke med den. og kunne ikke komme i kontakt med den via browser !!
Avatar billede amstrad Nybegynder
23. august 2005 - 20:11 #10
Hvis du evt. har to netværkskort i den ene - så giv den tilladelse til at dele internetforbindelsen med den anden. Den bedste er dog at købe en router.