Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 19:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med hjemmenetværk.

Hej.

Jeg har et lile hjemme-netværk bestående af en bærbar og en stationær computer, begge med Windows XP installeret.

Begge mine computere er forbundet til en switch der så er forbundet til mit Cable-modem.

Internettet fungerer på begge maskiner.

Mit problem er, at computerne ikke kan finde hinanden på netværket.

Kan i hjælpe med det?

På forhånd tak.
Avatar billede polle007 Nybegynder
19. august 2005 - 19:48 #1
Jeg vil forslå du installerer ipx på begge computere (hedder noget med NWLINK/NetBIOS). Det er mere sikkert at køre fildeling over denne protokol, når du sidder i en switch direkte på internettet.

Plus det sikkert vil løse dit problem
Avatar billede a1a1 Novice
19. august 2005 - 19:49 #2
prøv at deaktivere firewallen
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 19:51 #3
Der er ikke firewall på.

Og du mener altså at de burde kunne finde hinanden vha. IPX?
Avatar billede polle007 Nybegynder
19. august 2005 - 19:55 #4
ipx kan løse flere problemer, bl.a. når computerne ikke befinder sig i samme ip-adresseområde.

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/hnw_ipx_fileandprint_sharingw.mspx

Under 'Adapters and Bindings' har du også muligheden for, at deaktivere fildeling over tcp/ip
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 22:09 #5
polle007 tak ska du ha det virkede .. :) send lige svar--
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 22:13 #6
eller må jeg ik lige spørge om en ting.. min bærbar kan godt gå ind på min pc men ikke omvendt . der skriver den .. "er ikke tilgængelig . du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource . kantakt serverens adminstrator for at finde ud af det "
Avatar billede blokkebak Nybegynder
08. september 2005 - 10:38 #7
har du shared noget på den bærbar?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2005 - 20:06 #8
lukket