Avatar billede mark100 Nybegynder
18. august 2005 - 20:57 Der er 9 kommentarer

Computer genstarter

Hej.

Det startede med jeg fik købt et nyt kabinet, et Big Tower.
så fik jeg sat tingene fra det gamle kabinet (et normalt tower) over i det nye. Men så fik jeg problemer, computeren genstartede når den har fået startet op, den eneste måde jeg kunne bruge den på var at køre i fejlsikker tilstand. Efter at have prøvet forskellige programmer mod fjernelse af virus gav jeg op og besluttede mig for at formatere den. Da jeg så kom til punktet hvor jeg skulle konfigurere netværket i installationen genstartede computeren igen. Jeg prøvede så igen, og den genstartede igen, og igen, og netværksstikket var ikke tilsluttet. Så nu er jeg nået hertil hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, kan nogen hjælpe mig?.

MVH. Mark Johansen.
Avatar billede mark100 Nybegynder
18. august 2005 - 21:51 #1
Ingen der kan hjælpe mig :( ?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
18. august 2005 - 21:52 #2
Det kunne være en fejl på windows cd'en eller også er der bare et stik eller noget der sidder løst inde i din comptuer
Avatar billede fromsej Praktikant
18. august 2005 - 21:53 #3
Prøv forfra.
Skil hele gøjemøget af, sæt det sammen udenfor kabinettet, se om det så vil virke.
Det kan være en kortslutning, der kommer og går.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
18. august 2005 - 21:53 #4
har du evt sat noget nyt hardware ind fornylig (PSU eller lign.) ?
Avatar billede mark100 Nybegynder
18. august 2005 - 22:03 #5
visualdeveloper > Nej, det har jeg ikke.
Der er blevet rodet lidt med tingene igen, og den er sat til at formatere igen.
Avatar billede mark100 Nybegynder
18. august 2005 - 23:08 #6
Forresten, der er noget der er nyt, strømforsyningen. Måske er det den, men jeg agter ikke at finde ud af det før imorgen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. august 2005 - 08:00 #7
... start med så lidt 'løst' HARDWARE som muligt. Dvs RAM, extra PCI kort, ...
Evt. afvent konfiguration af Netværk til langt senerer.

Generelt: Husk at få ServicePack2 på FØR FØR FØR forbindelse til internettet. (Stikket UD!)
Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. august 2005 - 08:01 #8
Avatar billede mark100 Nybegynder
19. august 2005 - 17:11 #9
Det var strømforsyningen som var noget galt med.