Avatar billede mulan Nybegynder
17. august 2005 - 16:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HP Drivere til XP Prof

Hej

Jeg er ved at geninstallere en HP Pavilion A1128.dk (lige købt i Netto), så den kører Windows XP Prof. i stedet for Home. HP har ingen drivere på deres WEB, og når jeg ringer til dem, så supporterer de ikke prof. Drivere er ikke leveret med maskinen, så gode råd er dyre - specielt når jeg allerede har overskrevetr Home versionen. Er nogen nået lidt længere end jeg??

Takker på forhånd
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 16:20 #1
Der burde ikke være forskel på driversæt, om det er til XP PRO eller XP HOME versionen. Der er vist noget nogen har misforstået ?
Avatar billede mulan Nybegynder
17. august 2005 - 16:24 #2
Nej det er jeg klar over, men HP leverer INGEN drivere, kun dem som ligger i deres preinstallerede image, dvs. jeg har ikke driverpakkerne, så jeg kan anvende ved en "håndinstallation". Lidt frustrerende når man ved, at driverne findes. Lidt firkantet af HP og ikke særlig god kundeservice fra deres side.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
17. august 2005 - 16:50 #4
normalt når du køber en pc burde der så ik følge en eller andet form for driver cd med?
Avatar billede boxer Nybegynder
17. august 2005 - 16:53 #5
Normalt ligger de ellers driverne ud på deres hjemmeside. Men ikke i dit tilfælde kan jeg se.
Download Everest herfra:
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en
Programmet kan hjælpe dig med at finde ud af hvad hardwaren hedder og nogle gange henvise til et sted du kan finde driveren.

Så er det bare med at komme igang med at downloade ALLE driverne til det du mangler.
Du kan se det i enhedshåndtering. De enheder der er et udråbstegn ved, er ikke installerede.
Avatar billede h0lte Nybegynder
17. august 2005 - 17:07 #6
^^
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 17:23 #7
... nu er det måske for sent; men der er nogle gange en extra partion på HD hvor diverse driversæt ligge klar til instalation ?

Behøver vi at nævne noget med M$ ServicePack2 ? Og WindowsUpdate generelt ?
Avatar billede mulan Nybegynder
18. august 2005 - 13:53 #8
Så nåede jeg i mål. Der ligger et drev H, hvor er beregnet til systemgendannelse. Når man i "vis" menuen tillader visning af systemfiler, så viser der sig en masse spændende. Her kan man finde alle drivere og applikationer. Der skal nørkles lidt med det, men med lidt grudighed, så lå der hvad jeg havde brug for. Majsmarkens svar var det mest korrekte, så lig et svar, hvis du vil have point :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. august 2005 - 22:11 #9
Ping...

De fleste preinstalerede PC'er (Aldi, Netto, Bilka, ...) har det netop på den måde...

Der ligger formegentlig også diverse M$ ServicePack's osv ?

Du bør (læs:må) ikke tilslutte internettet (stikket UD!) før diverse M$ ServicePack's er instaleret - specielt M$ ServicePack2 (SP2).

Der ER muligvis allerede SP2 på den XP Pro version du er igang med ?

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie og instal den derfra - stadig UDEN internet på...

Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck...