Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
14. august 2005 - 20:08 Der er 12 kommentarer

virus orm

Hvis jeg går på nettet med min bærbare kommer der en lille firkant op der tæller ned fra 1 minut, derefter skukkes pcén. Hvad er det for en orm og hvordan slettes den?
Jeg burde vel ku bruge min brors pc, hente et antivirus program til den orm og så ligge den ind på min pc via sådan et usbstik ikke?
Avatar billede xvid Seniormester
14. august 2005 - 20:19 #1
Hej min ven

Det var ikke så godt da det er en meget farlig virus som desværre ikke kan slattes, jeg har selv haft den om måtte anskaffe mig en ny pc da denne virus har ødelagt mine hardware, så hvad kan jeg sige, det var vel ikke så godt
Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
14. august 2005 - 20:26 #2
hov hov hov, det kan da ikke passe. Så længe jeg ikke er på nettet virker min pc fint
Avatar billede xvid Seniormester
14. august 2005 - 20:39 #3
du kan selv prøve at lugte hvis den lugter lidt brændt så er det sket
Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
14. august 2005 - 20:42 #4
Nobe den lugter ikke brændt og man kan heller ikke se nogen orm på skærmen! Er der nogen der har nogle seriøse svar?
Avatar billede xvid Seniormester
14. august 2005 - 20:42 #5
Nej bare rolig jeppe, det er sandsynligt bare blaster eller sasser, der er nok en eller anden der hjælper dig med at komme af med den ;-)
Avatar billede jeppeshansen Nybegynder
14. august 2005 - 20:43 #6
he he, det må vi håbe. ellers ku jeg forestille mig du ville købe den ikk?
Avatar billede xvid Seniormester
14. august 2005 - 20:46 #7
det kunne være, man nej tak jeg nøjes med lus ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. august 2005 - 21:41 #8
Klik på Start->Kør skriv "shutdown -a" uden "" tegnene, det burde stoppe nedtællingen.

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Hent denne scanner:
http://www.spywarefri.dk/forum/links/ewido.htm
Klik på Demo download.
Installer og kør Ewido
Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

Genstart i fejlsikret(tryk <F8> ved opstart).
Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Klik så på den grønne fodgænger ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Stadig i fejlsikret:
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

Genstart normalt og følg denne vejledning, punkt 1-4.
http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2005 - 23:26 #9
xvid
("Det var ikke så godt da det er en meget farlig virus som desværre ikke kan slattes, jeg har selv haft den om måtte anskaffe mig en ny pc da denne virus har ødelagt mine hardware, så hvad kan jeg sige, det var vel ikke så godt")

hvis du har købt en ny pc pågrund af det så var det meget dumt for den kan sagtens slettes.. men så har det ikke været den der gjorde det hvis din pc blev ødelagt.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. august 2005 - 13:28 #10
Skal vi 'gætte' på at omtalte bærbare's Styresystem (XP?) aldrig har rullet WindowsUpdate ?
Er oplevet så mange gange !!!

Windows har nogle huller, som blaster og andre vira angriber igennem, de kan lukkes ved alle opdateringerne fra windows update:
Hent dem herfra : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. august 2005 - 13:29 #11
... i først omgang præcist følg instruktionen fra <fromsej> - "He Is The Good" i denne forbindelse...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. august 2005 - 13:05 #12
<jeppeshansen>: Er du der ?