Avatar billede taiko_m Nybegynder
12. august 2005 - 18:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Preload til ie4+, Opera og Mozilla Firefox

hejsa

jeg kunne godt tænke mig en preload funktion, som virker i ie4+, Opera og Mozilla Firefox.

jeg har prøvet at finde et godt eks. her på eksperten, men har ikke kunne finde den pakke løsning jeg kunne tænke mig.

jeg har fundet et preload scripe her http://www.phoenixv.dk/arkiv.html
jeg troede det var godt, det viser sig at der er problemer med det i alle browser.
ie laver fejlen med at stoppe med at indlæse billeder når man går ind på side anden gang.

scriptet sender også en vidre til en anden side, det vil jeg helst undgå.

håber der er en eller flere der vil hjælpe mig med at samle et script.

På forhånd tak.
Det skal lige siges at jeg er noob til javascript, arbejder kun i php.
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2005 - 19:38 #1
<ole>

Hvorfor ikke nøjes med at straffe brugerne én gang? Én ting er, de skal plages med tung/megen grafik ... men lad dem dog slippe ind til indholdet, så de om ikke andet kan begynde at læse det.
Det er ikke brugeren, der ikke formår at formidle indholdet uden tung grafik - og derfor heller ikke ham/hende, der bør straffes  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede taiko_m Nybegynder
13. august 2005 - 00:17 #2
Det er til et galleri*

Det ser dumt ud at den loader / preloader alle billeder, og så man kommer ind på siden, og så skal den til at hente alle billeder igen.

Og hvordan sikre jeg at scriptet ikke går i stå i IE?

udsnit af script:
if (document.all){
document.images.PictureBox.style.filter="blendTrans(duration=2)";
document.images.PictureBox.style.filter="blendTrans(duration=CrossFadeDuration)";
document.images.PictureBox.filters.blendTrans.Apply();}
document.images.PictureBox.src =  preLoad[jss].src;
document.getElementById('myAnchor').href="stor.php?bil="+Picture[jss];
if (document.all) document.images.PictureBox.filters.blendTrans.Play();
}

det virker ikke i Opera, har en ide at det er "document.all", der sikre at den ikke laver fejl i Opera.
hvad skla jeg så tilføje for at det virker i Opera?
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 07:29 #3
Fjern den linje, hvor der står CrossFadeDuration !-)
Avatar billede taiko_m Nybegynder
13. august 2005 - 13:19 #4
det virker stadigvæk ikke i Opera.

gider i lige lave et svar, så får i nogle poing.(nu da i ikke fik nogle på det anden spm.)
jeg lukke dette spm, da der ikke er nogle der ved hvordan man gør.
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 14:09 #5
Tjah, opera forstår jo også .all, men det skulle ikke undre mig at den ikke forstår filters, så måske en mere specifik betingelse kan gøre det:

if (document.images.PictureBox.filters){
document.images.PictureBox.style.filter="blendTrans(duration=2)";
Avatar billede taiko_m Nybegynder
13. august 2005 - 14:38 #6
document.images.PictureBox.filters.blendTrans.Apply();}
det er den linje den ikke kan lide.

så jeg lavede lige(lige og lige fandt det meste her på eksperten) denne funktion som jeg kalder lige inden "if (document.all)", for så er jeg sikre på at billede skifter i opera.

function test(){
if (showHot){
if(navigator.userAgent.indexOf(\"Opera 7\")!=-1||navigator.userAgent.indexOf(\"Opera 8\")!=-1){
document.images.PictureBox.src =  preLoad[jss].src;
}}}
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 14:40 #7
Kan du ikke bare nøjes med kun at sætte filters på, hvis browseren understøtter filters ?-)
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 14:41 #8
-- du skal selvfølgelig gentage den begge gange, så kodestumpen ser sådan ud:

if (document.images.PictureBox.filters){
  document.images.PictureBox.style.filter="blendTrans(duration=2)";
  document.images.PictureBox.style.filter="blendTrans(duration=CrossFadeDuration)";
  document.images.PictureBox.filters.blendTrans.Apply();
}
document.images.PictureBox.src =  preLoad[jss].src;
document.getElementById('myAnchor').href="stor.php?bil="+Picture[jss];
if (document.images.PictureBox.filters) document.images.PictureBox.filters.blendTrans.Play();
}
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 14:42 #9
Gaab, den anden linje skal vel under ingen omstændigheder med ...
Avatar billede taiko_m Nybegynder
13. august 2005 - 15:04 #10
det virker sku, i alle 3 Browser.

Takker. smid lige et svar.
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 15:06 #11
Velbekomme '-)

-- men 100 point skal jeg jo ikke have ...
Avatar billede taiko_m Nybegynder
13. august 2005 - 15:20 #12
jeg har en god dag.
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 15:22 #13
Tak for point ;~}