Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 19:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

få trådløst netværk op at køre

jeg har så lige erhvervet mig en linksys WAP54G trådløs router, men har ingen ide om hvordan jeg får den til at virke da der i installationsguiden står at både router og pc (bærbar) skal være forbundet med kabel til internettet... men hvordan går man det når der kun er een internet udgang???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:13 #1
Du forbinder Routeren til din PC og konfigurere din Router. Derefter forbinder du Routeren til internettet!
Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 20:17 #2
Hvordan forbinder jeg routeren til min pc?? Med netkabel??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:21 #3
henter lige manualen så jeg kan guide dig. Kender mest til WRT54G
Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 20:22 #4
ja... den snakker alle om... er den bedre?? Og er den også en switch??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:25 #5
Ja den har også 4 ports switch. Så man kan koble pcer på med kabel!

Men du skal sætte din wap i dit netværk og så skal du forbinde den bærbare til netværket og køre installations CD'en.

Slutter du din WAP direkte til modemet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:29 #6
Du kan også konfigurere WAP trådløst, dette er til dels beskrevet i kapitel 5 (side 9) i teksten over billedet.
Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 20:29 #7
Ja jeg slutter min WAP direkte til modemet... men min pc vil slet ikke køre installations-cd'en når den ikke har net. Men kan ikke tilslutte begge ting til netværket! Det er der problemet ligger
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:31 #8
Ja det er et problem. Men du kan få Net ved at.

Tænde for dit trådløse netkort (hvis det er indbygget) og scanne efter netværk.
Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 20:32 #9
jeg har allerede trådløst netværk, men det er det der med internettet jeg ikke kan få til at virke...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:35 #10
kan du så ikke konfigurere routeren?

hvad sker der hvis du i adresse linien på din webbrowser taster 192.168.1.245 og trykker enter?
Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 20:38 #11
den skriver at siden ikke kan vises... men for at være helt ærlig, så ved jeg ikke hvordan jeg konfigurerer routeren uden installations-cd'en... skal jeg søge efter den eller hvordan??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:43 #12
Det trådløse netkort skal jo også sættes op! Prøv at hente dette program: http://www.stumbler.net/download.php?site=1&filename=NetStumblerInstaller_0_4_0.exe

Hvis det kan detektere dit netkort kan det også se hvad der er af routere i nærheden!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 20:46 #13
Du kan se dit netkort under device!
Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 20:50 #14
ja... jeg har fundet det... hvad skal jeg så gøre??
Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 21:20 #15
jeg har fundet ud af det nu... tak for hjælpen :o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2005 - 21:31 #16
svar