Avatar billede coet Nybegynder
09. august 2005 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

1 eller 2 gb ram?

jeg har 2x512 Corsair XMS som køre dual i min maskine og det køre bare godt!!!
jeg har så også 2x512 ram kloser fra A-DATA liggene på hylen. (det er jo lidt tosset de ligger der)
Mit spørgsmål er så, vil der med sikkerhed komme mere fart over felte eller vil det bare bremse det hele og køre langsommere...
MVH coEt...
Avatar billede a1a1 Novice
09. august 2005 - 16:56 #1
hvis de "gamle" er langsommere end de "nye" vil de gamle trække de nye ned i hastighed...

Har du nogen sinde brug for 2 gb, ellers tror jeg ikke at du får noget ud af det?

men du kan da prøve at sætte dem i og så køre nogle tests..:
f.eks. med: http://3dmark.com/

;o)
Avatar billede coet Nybegynder
09. august 2005 - 17:02 #2
ja de køre langsommere! men 2gb er vel hurtigere end 1gb eller hvad? jeg køre en del med photoshop også spiller jeg lidt spil!
Avatar billede a1a1 Novice
09. august 2005 - 17:06 #3
du har sandsynlig vis IKKE brug for 2gb, så jeg tror at de langsomme vil trække de hurtige ned og du vil få lavere performance...

Men prøv at test med 3dmark :o)
Avatar billede positron Nybegynder
09. august 2005 - 17:24 #4
Hvor meget kører de forskellige RAM på i frekvens? Corsair RAM rykker ad helvedes til, efter min mening :)

Som de andre også siger.. så ville de andre RAM sandsynligvis nedsætte den generelle hastighed på alle RAM´ene. Med andre ord, hvis du kører med både PC2700 og PC3200 RAM, vil de automatisk blive sat ned til PC2700 hastigheder.

Men hvis du føler at du arbejder omfattende med Photoshop og mangler mere "snappiness", så ville de ekstra RAM gavne, efter min mening.

Photoshop er en ægte RAM-sluger, men prøv evt. også at teste RAM´ene i Sisoft Sandra
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. august 2005 - 18:40 #5
Det der med sikkerhed kan siges, når du går fra 1Gb RAM til 2 Gb, er at sidefilen ikke vil blive anvendt i samme udstrækning, som hvis du kører med 1 Gb.

Dermed vil der være større sandsynlighed for, at det som CPU'en skal anvende af data, residerer i RAM.
Avatar billede tubber Juniormester
09. august 2005 - 22:42 #6
Det skal så også lige tilføjes til det dragonknight skriver om sidefil, at hvis windows selv bestemmer sidefilstørelse så bliver den meget stor med 2gb ram, det kan også sløve, da der bliver mere HD at søge på når den arbejder i sidefilen.....

Som hovedregl så skal du ha følgende:
Normal pagefil: 1,5xram mængden (i dit tilfælde 1536)
Max Pagefil: 3xram mængde (i dit tilfælde 3072)

Da ram er hurtigere end hd, Bliver pagefilen for stor så skal den bruge for meget tid til at søge på HD, istedet for bare at de data den skal bruge. Så prøv at sætte pagefil størelsen til:
Normal: 922
Max: 1843
Det er svarende til 768 ram.
Avatar billede coet Nybegynder
23. maj 2006 - 12:24 #7
lukket