Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
09. august 2005 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tegne formler?

Hej eksperter.
Jeg ville høre om der findes en funktion i fx gdlib der gør det muligt at udskrive formler som billeder hvorved de bliver mere letlæselige. Jeg tænker på at når dne fx får inputtet x^2 så tegner den et x med et mindre 2 tal hævet lidt højere så det ser ud som man ville skrive det hvis man skrev på papir. Det samme med fx x/y hvor den så ville tegne en decideres brøkstreg med et x over og et y under. Findes en sådan funktion til php? eller skal jeg igang med det størrer projekt at kode det selv?

Sleizer
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. august 2005 - 15:48 #1
Du tænker vel på en form for et MATH lib eller lign. (dog ikke noget jeg kender til)
Men søg evt google efter et MATH lib til php.
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
09. august 2005 - 16:55 #2
har prøvet at søge lidt.. men uden resultat. tænkte at hvis det fandtes måtte der være nogle herinde der havde brugt det før

Sleizer
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. august 2005 - 17:46 #3
Jeg har kigget en masse for dig.
Faldt over noget som hed MathGraph, men det var til at lave selve graferne, og altså ikke kvadratrod-tegn, brøk, osv...
Avatar billede nielle Nybegynder
09. august 2005 - 18:59 #4
Denne her ser rimeligt lovende ud:

http://www.xm1math.net/phpmathpublisher/
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
10. august 2005 - 00:36 #5
det virker perfekt og endda en del til... hvis du lige gider lægge svar så får du points. tak for hjælpen

Sleizer
Avatar billede nielle Nybegynder
10. august 2005 - 06:52 #6
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
16. august 2005 - 19:02 #7
Så mangler du bare at acceptere svaret ;^)
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
18. august 2005 - 23:00 #8
havde fuldstændig svedt det ud... men nu fik du dine point

Sleizer
Avatar billede nielle Nybegynder
18. august 2005 - 23:02 #9
Takker :^)