Avatar billede casiopeia Nybegynder
08. august 2005 - 20:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

God trådløs router

Jeg står overfor at skulle opgradere mit netværk til trådløst og søger derfor en solid router som kan gå igennem et par betonvægge som der desværre er i min lejlighed. Jeg har allerede prøvet med en Netgear WGPS606 med 54 mbps forbindelse (tror jeg nok) og allerede efter ca 12 meter var der intet signal overhovedet. Jeg har selv en 4 mbps forbindelse hos stofanet. Er der overhovedet en router som kan "trække" det?? Og hvor meget betyder netkortet?? (Har et netgear 54 mbps)
Avatar billede silvershadow Nybegynder
08. august 2005 - 20:58 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. august 2005 - 20:59 #2
Jeg tror ikke mærket er afgørende her, trådløse signaler har det svært med jernarmeret beton.

Det der har betydning er at router og netkort spiller sammen, der er k0ombinationer af netkort der bare ikke dur sammen, jeg har f.eks. haft store problemer med dell netkort og 3com accesspoints.

Generelt vil jeganbefale linksys. Dette er et datterselskab af cisco og der står cisco på firmwaret, hvilker normalt betyder kvalitet. Lige i dit tilfælde tror jeg ikke det vil have den store betydning.

Mit råd er lav et kabelnetværk, når du først har boret gennem væggene, så er forbindelsen rigtig hurtig
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
08. august 2005 - 21:02 #3
Netkortet betyder meget, men jeg vil tilslutte mig det bufferzone siger. Beton er ikke godt.
Avatar billede dingkee Nybegynder
09. august 2005 - 00:57 #4
Som bufferzone siger, vil jeg også klart anbefale en linksys...

Jeg har en selv, og de fleste i min omgangskreds har også en linksys og har aldrig hørt at der var nogen der skulle have haft problemer med dem...

Hos mig har den virket fra den blev sat til, (ingen installation faktisk) og den har stået tændt 24/7 i min 1 år nu, og har ikke været nede endnu, så er rimelig godt tilfreds med den :)

Jeg bor også selv i sådan et nyt beton hus ;) ved så ikk om der er så meget jern i det (er ikk bygningskyndig) hehe, men går da ud fra der er et eller andet der holder sammen på det... Men jeg kan ihvertfald fange net, et par etager op/ned...

Forresten den model jeg har er:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
Avatar billede casiopeia Nybegynder
09. august 2005 - 09:57 #5
Okay... Nu har i efterhånden fået overbevist mig om at jeg skal have en Linksys router, men kan jeg så beholde mit netgear 54 mbps netkort eller bør jeg finde et der matcher linksys' router?? Og hvor stor er forskellen på om jeg har det ene eller det andet??
Avatar billede dingkee Nybegynder
09. august 2005 - 10:02 #6
Tror ikke der skulle være noget i vejen for at du beholdte det netkort du har nu...

Det burde kunne "snakke" sammen med en Linksys router, det er da ihvertfald et forsøg værd inden man går ud og køber noget andet :)
Avatar billede komputerdk Mester
09. august 2005 - 10:37 #7
hvis dine vægge er så tykke, så vil jeg nok råde dig til at kable routere så den kan sende mere direkte...

ellers kan du købe en repeater til at forstærke signalet eller et AP til bridge signalet.. Linksys har nogle fornuftige.. ellers har US robotics en router med rangeMAX som måske kan bruges..