Avatar billede tjalf Nybegynder
08. august 2005 - 18:25 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Pogram til defragmentere

Hejsa

Jeg vil spørge om hvad for et program til at defragmentere med der er bedst?

Det skal være et jeg kan afprøve ordentligt inden jeg køber.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 18:29 #1
Diskeeper Lite er et freewareprogram som kan defragmentere 1 harddisk ad gangen. Hentes herfra:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1207
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 18:31 #2
Så er der selvfølgelig også Diskeeper 9 Home Edition eller Professional Edition som koster henholdsvis 19,95 USD og 495,50 USD.
Der kan hentes prøveversion herfra:
http://consumer.diskeeper.com/diskeeper/diskeeper.asp?RId=1&SId=2&CId=13
Så kan du analysere og defragmentere flere harddiske ad gangen.
Avatar billede dach Nybegynder
08. august 2005 - 18:32 #3
Fortæl os lige, hvilket styresystem du anvender, da det åbenlyst ikke kan være windows XP?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 18:35 #4
Sorry - en rettelse.
Pro udgaven koster ikke 495,50 men 49,50 USD - en væsentlig forskel :o)
Avatar billede tjalf Nybegynder
08. august 2005 - 18:38 #5
Jeg bruger XP home SP2 fuldt opdateret. Jeg synes den er noget langsom nemlig.
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 18:41 #6
al defragmentering er langsom. kan tage timevis, alt afhængig af hvor meget man har installeret/afinstalleret o.s.v.
Du kunne jo forsøge først at afbryde til internettet, start så op i fejlsikker tilstand og lav så din defrag. Så bliver den ikke afbrudt undervejs og skal derfor ikke starte forfra igen.
Avatar billede tjalf Nybegynder
08. august 2005 - 18:51 #7
I mener altså at XP gør det lige så godt og hurtigt som købepogrammer?
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 19:12 #8
det er der delte meninger om. Alle producenterne af de diverse defrag-programmer hævder at deres er det bedste og hurtigste.
Jeg kan ikke mærke alverdens forskel på XP's egen og det der er indeholdt i Norton Systemworks Pro
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 19:13 #9
Jeg har aldrig prøvet catbodys forslag. Men grunden til jeg begyndte at bruge Diskeeper, var at jeg synes det gik for langsomt.
Med Diskeeper kan du også lave noget andet i mens den defragmenterer. Den kan godt fryse engang imellem men internetsurfing er muligt.
Hvis du har mere end 1 HD synes jeg du skal ptøve prøveversionen til 19,95 USD.
Avatar billede tjalf Nybegynder
08. august 2005 - 20:57 #10
Så har jeg prøver det der program som boxer foreslog. Jeg syns osse det er hurtiger.
Det tror jeg at jeg vil have fast på min PC. Men kan jeg ikke give catbody 50 point og boxer 100? Det var osse meget rart at vide.
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 21:02 #11
det kan du sagtens, det kræver bare at jeg lægger et svar og at du så fordeler pointene
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 21:06 #12
Det kan du gøre i menuen til venstre i "funktioner"
Avatar billede tjalf Nybegynder
08. august 2005 - 21:19 #13
Tak for hjælpen boxer og catbody. Det var altså nede i bunden man fordelte point.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. august 2005 - 21:24 #14
Velbekomme og tak for point :o)
Avatar billede hcma Novice
08. august 2005 - 21:26 #15
selv tak  :o)