Avatar billede western-amigo Nybegynder
05. august 2005 - 11:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google Adsense

Er der nogen der ved om det på nogen måde er muligt at registrere hver gang en bruger klikker på et adsense link? Såeledes at der fx sendes en e-mail til mig hver gang der er en der trykker på et google adsense link fra min side?
Avatar billede roenving Novice
05. august 2005 - 11:16 #1
Så skal du redirecte forbi din egen server og registrere det der !-)
Avatar billede western-amigo Nybegynder
05. august 2005 - 11:37 #2
Koden jeg indsætter for google adsense er følgende;

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-4141739842797803";
google_ad_width = 728;
google_ad_height = 90;
google_ad_format = "728x90_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel ="";
google_color_border = "5D120E";
google_color_bg = "5D120E";
google_color_link = "FFFFFF";
google_color_url = "FF9900";
google_color_text = "FFCC00";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

Så jeg har lidt svært ved at se hvordan den løsning du nævner skulle fungerer?
Avatar billede roenving Novice
05. august 2005 - 11:40 #3
Det er den _eneste_ mulighed !-)

-- og der må mangle noget i ovenstående, for der bliver jo ikke gjort nogetsomhelst !-)
Avatar billede western-amigo Nybegynder
05. august 2005 - 13:04 #4
Jeg har ikke selv så meget forstand på javascript, men det ovenover er det eneste jeg har indsat på min side, og der vises 4 tekst reklamer. Så koden må jo blive hentet fra "show_ads.js" hos google...
Kan du evt. forklare hvordan jo så praktisk skal gøre det du foreslår?
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 13:07 #5
hvorfor vil du have den til at tælle kliks? det gør adsense jo for dig?
Avatar billede olebole Juniormester
05. august 2005 - 17:41 #6
<ole>

roenving >> hvad mener du med, der ikke sker noget. Klik på src-URL'en til JavaScriptet ... der sker en masse. Det indledende er blot variabler, der bliver sat til brug i det egentlige script  ;o)

I øvrigt for ringe, at Google ikke anvender DOM, så man kunne bruge deres reklamer i forbindelse med XHTML ... der er trods alt en håndfuld eller to brugbare XHTML-sider på WWW - og der kommer vel snart flere til  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 17:45 #7
olebole - hvis du var et kæmpe firma der bare skulle drive penge ind, hvem ville du gå efter
de 10 millioner kunder
eller 2 kunder?

Mon ikke de begynder at anvende DOM ( hvad det så end er :o) )når der er nok der kunne have gavn af det?
Avatar billede roenving Novice
06. august 2005 - 01:47 #8
Hvaffen url ?-)

I mine browsere vises bare intet !-)

-- men ved at kigge lidt i source-koden fandt jeg frem til at http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js jo nok er et sted, som adsubtract har registreret som reklame ...

-- men det ændrer sådan set ikke ved, at du er nødt til at sende en http-request til din egen server samtidig med requesten til google, f.eks. ved at oprette en usynlig iframe, som du laver et sideskift på hver gang adsense clickes ...

-- og så skal du have et serverside script, som du kan lave din kontrollerende optælling på !o]
Avatar billede roenving Novice
06. august 2005 - 01:48 #9
-- og min reklame-blokker er så effektiv, at jeg ikke engang kan se urlen som jeg selv skrev !-)
Avatar billede western-amigo Nybegynder
02. november 2005 - 17:54 #10
Da jeg aldrig fik løst problemet, lukker jeg spørgsmålet.