Avatar billede dennisa Nybegynder
05. august 2005 - 10:18 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Billedfiler i dokument

Jeg har udfærdiget en brugermanual som efterhånden fylder 100 Mb

Hvad er årsagen til, at rene skærmdump fylder væsentæigt mindre  end eksempelvis et skærmdump som redigeres i Paintbrush og efterfølgende klippes ind i dokumentet.

Er der nogen måde hvorpå jeg kan formattere hele dokumentet og får det til at fylde mindre ???
Avatar billede hcma Novice
05. august 2005 - 10:26 #1
Har du checket opløsning og format ?  det kan jo have ændret sig
Avatar billede hcma Novice
05. august 2005 - 10:29 #2
Du kan også prøve at tage dokumentet og vælge "gem som" "et nyt navn" og så se om størrelsen har æændrer sig. Dette hjælper i mange tilfælde, da der så smides en mængde gamle oplysninger ud og der så at siges "startes på en frisk"
Avatar billede dennisa Nybegynder
05. august 2005 - 10:30 #3
Jeg er ikke lige klar over hvordan jeg kan påvirke dette i dokumentet
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2005 - 10:49 #4
Du kan enten komprimere billederne i et billedbehandlingsprogram, eller du kan vælge at have billederne liggende uden for dukumentet, så du kun linker til dem.(det kræver dog, at eventuelle andre brugere, har adgang til den mappe, hvor du lægger dine billeder.
Avatar billede dennisa Nybegynder
05. august 2005 - 10:58 #5
Jeg havde håbet på, at der var en nemmere løsning ... :O(
Avatar billede rvm Nybegynder
05. august 2005 - 11:03 #6
Det er der :-)

Højreklik på et af dine billeder
Vælg "Formater billede"
Vælg Fanen Billede"

Nederst tilæ venstre er et punkt der hedder komprimer og der kan du vælge at komprimere alle billedere.
Avatar billede dennisa Nybegynder
05. august 2005 - 11:50 #7
Øh.... ikke lige i min version ( Office 2000 )
Avatar billede rvm Nybegynder
05. august 2005 - 12:08 #8
nej... - så må du opgradere :-)
Avatar billede dennisa Nybegynder
05. august 2005 - 12:23 #9
Nå, jeg finde en anden løsning ... smid lige svar, så kan I dele point
Avatar billede hcma Novice
05. august 2005 - 12:44 #10
svar
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. august 2005 - 13:44 #11
Jeg har også "kommet til" det engang i et Publisher dokument; 6 indscannede foto - direkte i Publisher og scaleret -> 150Mb !!!

Hvis du scalerer billeder direkte i dit Word-dokument (størrer/mindre) vil de stadig fylde de hele.
Tilpas størrelse på billedet FØR indsætning i Word.
Brug evt. http://www.irfanview.com/
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2005 - 16:57 #12
som majsmarken skriver brug irfanview, det er gratis, eller at linke til dit billede