Avatar billede jvnega Nybegynder
04. august 2005 - 19:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Punktopstilling, understregning af melemrum

Hej Eksperter!

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt med et problem jeg har med punktopstilling.
Når jeg laver en punktopstilling så der f.eks står "1. Ny", og jeg gerne vil have det understreget kan jeg kun finde ud af at få "1." og "Ny" understreget hver for sig. Men ikke sammen, så der opstår altså et melemrum mellem "1." og "Ny", er der en (eller flere) der lige sidder med de Vise Sten?

Det drejer sig om Word 2003.

På forhånd tak!

Mvh.
Jesper
Avatar billede brynil Nybegynder
04. august 2005 - 20:12 #1
Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan det virker, men hvis du lukker for autofuldførelse, ser det ud til at kunne lade sig gøre.

Til gengæld skal du selv danne din punktopstilling, og så er du måske lige vidt.

Jeg startede med at aktivere understregning og derefter skrive punktopstilling. Der kom en lille infobox til venstre med et lyn hvor jeg valgte (så vidt jeg husker) at slå autofuldførelse fra.

Du kan prøve at lege lidt med det, så du selv finder løsningen. Måske kan du blot ændre en indstilling under Funktioner-Indstillinger for autokorrektur...
Avatar billede jvnega Nybegynder
04. august 2005 - 20:25 #2
Jeg forstår ikke helt hvad du mener?
Kan du evt. prøve at uddybe lidt?

Jeg har prøvet at kigge under autokorrektur (selvom jeg da ikke tror det har noget med det at gøre?) men kan ike finde noget om lige netop det her...

Hvis du prøver at slå punktopstilling til så der kommer et 1 tal ude i siden, og du markerer det og understreger det, og så vil skrive mere der er understreget, kommer der et lille mellemrum imellem 1 tallet, og teksten, det mellemrum skulle gerne erstattes med understregningen der bare fortsætter fra 1 tallet...
Avatar billede brynil Nybegynder
04. august 2005 - 20:32 #3
Hvis du under fanebladet Autoformat slår 'Automatiske opstillinger med punkttegn' fra, skal du selv vælge punkttegn fra menulinien for at aktivere den autom. formatering.

Gør du ikke det sidstnævnte, kan du skrive din punktopstilling manuelt og understrege hele sekvensen.

Men som nævnt, så skal du selv danne hele din punktopstilling manuelt.
Avatar billede jvnega Nybegynder
04. august 2005 - 20:40 #4
Arh på den måde!

Men det letter jo desværre ikke ligefrem arbejdet :(

Det kan bare ikke passe der ikke er en anden måde, jeg kan huske der i Word 97 (mener jeg det var) var en funktion hvor man kunne erstatte mellemrummet med understregning...

Vi ser lige om der skulle være andre der har et forslag :)
Avatar billede brynil Nybegynder
04. august 2005 - 21:12 #5
Jeg tror jeg fandt den.

Formater - Punktopstilling - Flere niveauer / Tilpas:

'Tegn efter tal eller bogstav:'  Intet

Har du allerede en liste, så kan du vælge: 'Anvend ændringer i' nederst til højre.
Avatar billede jvnega Nybegynder
04. august 2005 - 21:35 #6
Se det virkede! :)

Mange tak for hjælpen! Smid et svar så får du pointene!
Avatar billede brynil Nybegynder
04. august 2005 - 21:41 #7
Ok og tak !