Avatar billede jan_amdi Nybegynder
02. august 2005 - 14:52 Der er 1 kommentar

Automatisk start af makro - også når Outlook og IE bruger Word

Jeg har lavet nogle programmer til Word, som alle brugere i firmaet skal have adgang til. Derfor har jeg naturligvis lagt skabelonen med koden, i startup kataloget.
Dette virker helt fint så når brugeren starter Word, bliver der dannet ekstra menupunkter med reference til div. kode.
No problem.....

Men så har vi også lige et intranet, hvor der publiceres div. Word dokumenter.
Og så sker dette.....

Brugeren dobbeltklikker på et publiceret dokument, hvorefter Word startes op og viser dokumentet.
Men når Word startes op den vej, dvs. dokumentet faktisk vises i IE, så bliver alle startup makroer disablet.
Når brugeren derefter klikker sig videre rundt i IE, så bliver Word ikke lukket ned, men blot skjult og kan stadig findes i joblisten under processer.

Og når brugeren derefter starter Word op normalt, så er det den skjulte Word der startes.
Dvs. Word ikke har indlæst dot-filen som ellers ligger i startup kataloget.
Og det er bare SÅ træls......
Det samme sker hvis man bruger Word som e-post editor.

Hvordan får jeg Word til at køre koden hver gang det startes???

Jeg kører Windows XP og Office 2003.

Håber virkelig der er nogen der har en god løsning på problemet, da mine brugere er ved at lynche mig :-)

Med venlig hilsen
Jan Amdi
Avatar billede brynil Nybegynder
02. august 2005 - 16:49 #1
Kan det ikke tyde på at sikkerheds indstillingerne i intranettet forhindrer kørsel af makroer ?

Og når word bliver hængende er det nok fordi der ikke er en makrokode der lukker den igen!