Avatar billede mrdj Nybegynder
01. august 2005 - 14:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Update på DTS package

Jeg har lavet en import af en Access database hvor jeg har EEN tabel som jeg skal bruge i MS SQL som hele tiden skal opdateres, i den forbindelse har jeg efter råd lavet en DTS package under importen som automatisk hver halve time gerne skulle opdatere tabellen, dette sker dog desværre ikke. Går jeg ind og kører DTS packagen får jeg fejl da den siger tabellen eksisterer i forvejen (dette må jo så være fordi den gerne vil oprette tabellen igen) og dette er jo ikke tilfældet da den kun skal opdatere de data der er i den. Hvordan løser jeg lige dette problem ? Noget må jo skulle laves om i DTS packagen men hvordan gør jeg lige det og med hvilken kode.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede trer Nybegynder
01. august 2005 - 14:48 #1
Åbn din dts pakke via enterprise manager. Der hvor du har valgt hvilke tabeller du vil kopiere er der en knap [...] - klik der og vælg at du vil appende til eksisterende tabel fremfor at oprette tabel.

mvh
Troels
Avatar billede mrdj Nybegynder
01. august 2005 - 15:04 #2
Jeg er ikke helt med på hvor du mener, jeg har prøvet under oprettelsen af pakken at klikke på ... men der kan jeg kun vælge Create Tables og intet andet og efterfølgende hvis jeg går ind og ser design på pakken er der bare 2 pile og 3 symboler "Connection 1, Connection samt Create Table" hvor finder jeg lige den ændring der skal til?
Avatar billede trer Nybegynder
01. august 2005 - 15:40 #3
Jeg går ud fra, at du har oprettet / opretter DTS pakken via Import Wizard samt at du har sat source til MDB og target til SQL Server.

Derefter har du valgt "Copy table(s) and view(s) from the source database." og klikket next

Du hakker så af i checkfeltet ud for din tabel i kolonnen Source og vælger den eksisterende tabel i target.

Når du klikker på knappen [...] under kolonnen Transform har du mulighed for at vælge "Append Rows to destination table".

Har du *ikke* valgt en eksisterende tabel som target er alle andre muligheder end "Create destination table" ganske rigtig grayed ud.
Avatar billede mrdj Nybegynder
01. august 2005 - 16:15 #4
Ser du den var lige smuttet i længden den med at tabellen jo skulle være der i forvejen for at kunne det, så nu ser det ud til at virke.

Jeg takker mange gange for hjælpen, smider du et svar så du kan få point ?
Avatar billede trer Nybegynder
01. august 2005 - 16:52 #5
Ok, et svar.  Held og lykke med det.