Avatar billede seider Nybegynder
10. april 2001 - 17:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

netværks kommunikation

Jeg skal ahve 2 delphi programmer til at snakke med hinanden, jeg har bare lidt problemer, jeg kan rykke Mac, IP og meget andet godt, men jeg kan ikke lige få de 2 programmer til at snakke sammen. et eksempel på hvordan man sender mellem 2 programmer giver +
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. april 2001 - 17:17 #1
Kan du ikke bare anvende en tekst fil som mellemled, så begge programmer undersøger data i filen løbende?

/per
Avatar billede seider Nybegynder
10. april 2001 - 17:19 #2
så er det jo ikke netværks kommunikation vel ?

Desuden sider jeg med en dum Delphi 4 standard, så dcom virker vist ikke optimalt.

/* seider */
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. april 2001 - 17:23 #3
Enig, men så må læse nogle bøger om netværks protokoler mv.

/per
Avatar billede seider Nybegynder
10. april 2001 - 17:23 #4
Hmm jeg har frem til fredag den. 20, og vil gerne være færdig nu
Avatar billede nico26 Nybegynder
10. april 2001 - 19:44 #5
hvilken type kommunikation bruger du?
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. april 2001 - 21:25 #6
Prøv :

http://www.nevrona.com/indy/download80.html

Det virker og er med fuld source og doc.

/Martin
Avatar billede denniss Nybegynder
11. april 2001 - 17:07 #7
Under demos/internet/chat

er der et godt eksempel på netværks kommunikation.
et simpel chat program. som hurtigt kan omskrives.

Men jeg ved ikke om den ligger i standard ver. Den er i pro ihvertfald.

Held og lykke
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. april 2001 - 22:55 #8
Brug Indy Componenterne i stedet de er langt bedre end netmaster
Avatar billede timmerman Nybegynder
12. april 2001 - 11:47 #9
Hej!

www.TORRY.NET kan du under kategorien NETWORK (eller lign.) finde freeware / full source komponenter til at gøre det du vil over netværk. Jeg har selv brugt noget derfra.. og det er FINT nok :))

/Peter
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. april 2001 - 12:46 #10
hvis du bruger delphi/C-builder/kylix ville alt andet end indy være lidt skørt da det er dem borland har valgt i stedet for håbløse netmasters,
og indy er med fuld source og online hjælp og demoer i massevis
Avatar billede seider Nybegynder
17. april 2001 - 21:40 #11
det er faktisk ufateligt nemt under delphi 5. men det hjælper ikke når det er delphi 4 standard.

jeg har dog kode til MAC IP og lignende, men intet fundet der dækker komunikation.

/* Sedier */
Avatar billede seider Nybegynder
27. juni 2001 - 07:45 #12
intet brugbart derfor er spørgsmålet nu lukket nu lukket
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. juni 2001 - 09:32 #13
JA, men hvis det var så vigtig, så skulle du da tage og bruge de løsninger du får, INDY, kører også i delphi 4, og har en masse demo\'er, som er magen til delphi 5, det er fuldstændigt ligeså nemt. ( Kvaj )