Avatar billede slumse Nybegynder
31. juli 2005 - 14:11 Der er 13 kommentarer

Nyt graffikkort

Hej
Jeg har lige fået Battlefield 2. Men mit Gforce4 ti4200 kan desværre ikke trække det. Jeg har endda hentet en patch til det, men det kan næsten ik lade sig gøre at spille det.

Så nu skal jeg have fat i et nyt, men budgettet er meget lavt, så jeg er ude efter et meget billigt kort som kan trække BF2 midlertidigt, indtil jeg får et nyt og støre. Nogen der ved om der kan købes nogen til under 500?
Avatar billede klaverand Nybegynder
31. juli 2005 - 14:27 #1
Er du sikkert på at det er dit grafikkort der gør at det ikke kan trækkes? Skriv lige hvor mange ram & hvor stor processor du har.

Og det kan ikke lade sig gøre at købe et godt nok grafikkort til under 500 kroner.
Avatar billede slumse Nybegynder
31. juli 2005 - 14:29 #2
2400+ og 1024 ddrram
jo spillet kan slet ikke starte op uden den patch.
Avatar billede klaverand Nybegynder
31. juli 2005 - 14:32 #3
I følge hvad jeg kan se, så burde du godt kunne gå ind i spillet. Har du opgraderet grafikkort driveren til den nyeste? www.nvidia.com
Avatar billede slumse Nybegynder
31. juli 2005 - 14:34 #4
Det er noget med at spillet kræver at graffikkortet har et eller andet på 1.4 og helst 1.5. gforce4 har kun 1.3
Avatar billede klaverand Nybegynder
31. juli 2005 - 14:40 #5
SYSTEM REQUIREMENTS

Windows XP (32-bit) with Admin rights
1.7 GHz Intel Celeron D / Pentium 4 or AMD Athlon XP/ Sempron or greater
512 MB of RAM or more
8x or faster CD/DVD drive
2.3 GB free hard drive space or more
DirectX 9.0c compatible (see video)
DirectX 9.0c compatible

VIDEO
Video card must have 128 MB or more memory and one of the following chipsets:
NVIDIA GeForce FX 5700 or greater
ATI Radeon 8500 or greater
-------------------------------------------------------------------------------------

Dit grafikkort har 128MB hukommelse....

Du har nok ram...

Og din processor er på 2ghz så den er stor nok...

Opdater alle drivere...! :)
Avatar billede slumse Nybegynder
31. juli 2005 - 14:42 #6
Ja fx5700 or greater...
Avatar billede klaverand Nybegynder
31. juli 2005 - 14:43 #7
TI er nyere end FX? For FX kom da lige efter MX ikk?
Avatar billede slumse Nybegynder
31. juli 2005 - 14:46 #8
Nope... Ti og Mx hører til Gf4 og Fx er modellen efter Gf4
Avatar billede klaverand Nybegynder
31. juli 2005 - 15:02 #9
what'ever... installere den nyeste driver også prøv igen... Ellers så køb et kort med NVidia GeForce 6800 GT chipset.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2005 - 16:30 #10
Kører BF2 på et Geforce FX5600 - det kører ok i 800x600 - vil anbefale at du køber et ok kort fra starten af!
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2005 - 16:35 #11
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104534 - burde være ok til at trække BF2 - måske ikke i højeste opløsning og alle detaljer slået til - men ok :)
Avatar billede exactica Nybegynder
02. august 2005 - 10:32 #12
GeForce 6600 GT, er det bedste på markedet til prisen lige for tiden . koster 1100kr . jeg har det selv, og det er kanon godt =)

mit gamle kort GeForce4 fx400 har kunnet tage alle spil jeg har prøvet, skiftede det bare ud for at få bedre kvalitet i CS .

jeg vil foreslå dig at købbe GeForce 6600 GT, så slipper du også for at købe nyt igen om få måneder når der kommer måske et nyt spil som kræver endnu bedre graffik
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. august 2005 - 12:32 #13
du kunne overveje at give mere , for 1000 kr ca får du en radeon x700 og for 1250 kr cxa får du en x700 pro.
med dem så tror jeg ikke du får problemer med grafikken i bf2.
Den grafikkort du har nu , tror jeg godt kan spille , men du skal huske at geforce grafikkortene( ikke de største) ikke kan antialiance og AL, så det skal du slå fra når du spiller. jeg mener at radeon 4200ti ikke er serlig god til det også .Så måske kan du alligevel spille