Avatar billede hansenhald Nybegynder
31. juli 2005 - 12:02 Der er 22 kommentarer

USB porte svarer ikke

Hej

Jeg har en PC med 5 USB-porte som indtil for nylig virkede uden problemer. Jeg havde bl.a. mit Motorola Surfboard Modem koblet på via USB. Da internettet ikke virkede forleden fejlsøgte jeg lidt og fandt ud af at ingen af mine USB-porte tilsyneladende virkede. Jeg koblede modem til via Ethernet-kabel hvorefter internettet igen virkede.

I enhedshåndtering ser alt normalt ud fsv angår USB-porte; alle er aktive og virker...står der !! Jeg har forsøgt mig med at fjerne alle USB-porte via enhedshåndtering - genstarte PC hvorefter XP automatisk fandt portene igen og installerede dem. Men der sker stadig intet når jeg putter et kabel i USB-portene f.eks. mit digitalkamera, webcam eller joystick - ingen respons og ingen lyd !!??

Er der nogen der har nogle ideer om hvad der er galt ? - eller hvordan jeg evt. fejlsøger mere end jeg har gjort ?

Vedrørende min PC så har den et MSI 848P Intel chipset baseret bundkort og USB-portene er version 2.0

Hansenhald
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. juli 2005 - 12:05 #1
Gå i enhedshåndtering og fjern alt USB, genstart systemet.
Avatar billede hansenhald Nybegynder
31. juli 2005 - 12:10 #2
Peet49: Som jeg har skrevet er det forsøgt. Jeg har fjernet alt USB fra enhedshåndtering og genstartet. XP finder efter genstart alle USB-porte igen og installerer dem een efter een hvorefter alt igen, jf. enhedshåndtering er i orden, MEN portene svarer stadig ikke når jeg sætter et USB-kabel til !!

Hansenhald
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. juli 2005 - 12:13 #3
Hvilken service pack kører du med, er det 2, findes der en update hos microsoft, som skulle løse problemet.
Er det SP1, opdater til SP2.
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. juli 2005 - 12:14 #4
Du skal lige tjekke, at USB ikke er blevet desablet i bios.
Avatar billede hansenhald Nybegynder
31. juli 2005 - 12:17 #5
Jeg har service pack 2 - vedrøredne BIOS...hmm - hvordan checher jeg det ?

Hansenhald
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. juli 2005 - 12:22 #6
Kører en windows update, gør den personlig og se efter pachtsen, den lå der for noget tid siden. Du kan også køre update på drivers.
  Håber du finder ud af det, jeg er nødt til, at smutte, arbejdet kalder. Fortsat god søndag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2005 - 12:31 #7
Start regedit - gå i HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control \StorageDevicePolicies\WriteProtect

Rediger Dword værdi til 0

Måske det vil virke...
Avatar billede hansenhald Nybegynder
31. juli 2005 - 12:52 #8
BIOS: under INTEGRATED PEREPHERALS står der: USB Controller - ENABLED og USB Device Legacy Support - DISABLED, så jeg tror at det er OK.

Vedrørende regedit kan jeg ikke finde StorageDevicePolicies i den tråd du har skrevet !

Hansenhald
Avatar billede milter Ekspert
01. august 2005 - 12:29 #9
Prøv at åbne Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "USB-controllere" > Kobl en USB-enhed (kamera, memorystick) til og se, om der er nogen reaktion i Enhedshåndtering. Du kan også prøve med at tænde/slukke for printeren, hvis du har sådan en.
Avatar billede milter Ekspert
01. august 2005 - 12:33 #10
Prøv også det her:  Start > Kør > i vinduet "Åbn" skriver du:  services.msc  > OK > Rul ned til du finder tjenesten "Plug and play" og dobbeltklik den > Den skal være "Startet" og "Starttype skal være "Automatisk".
Avatar billede hansenhald Nybegynder
01. august 2005 - 21:16 #11
Milter: Jeg har forsøgt at plugge webcam i USB-port med enhedshåndtering åben og der sker ikke noget under USB-controllere. Min printer er koblet til via printporten, dette gjort for at frigøre en USB-port for nogen tid siden.

Under services.msc er Plug and Play sat til automatisk og startet !!

Hansenhald
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. august 2005 - 21:19 #12
Har du tjekket om der er power på portene. Der skulle gerne være 5 volt.
Avatar billede hansenhald Nybegynder
01. august 2005 - 21:27 #13
peet49: Nej, jeg har ikke checket om der et strøm på portene...hvordan gør man det ?
Avatar billede milter Ekspert
02. august 2005 - 14:11 #14
Har du mulighed for at prøve en systemgendannelse fra før problemet opstod?

Er mus og keyboard tilkoblet via USB?
Avatar billede milter Ekspert
02. august 2005 - 14:19 #15
Et skud:

Sluk computeren. Hiv strømstikket ud af computeren og vent en halv time. Fyr op under den igen og se, om det giver nogen ændring.
Avatar billede blokkebak Nybegynder
03. august 2005 - 10:10 #16
Det er din IRQ der er fyldt op og det eneste der er at gøre er at formaterer din HD.
Næste gang skal du ikke installere ret meget i dine USB porte da den fylder din IRQ op hurtigt

MVH Johnny
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2005 - 16:05 #17
Er der nogen fremskridt ?
Avatar billede hansenhald Nybegynder
17. august 2005 - 19:50 #18
Nej - desværre ingen fremskridt...jeg har umiddelbart forsøgt med de råd der er blevet givet. Jeg har dog ikke kontrolleret om der er strøm på portene (ved ikke hvordan det gøres) og det der med IRQ som er fyldt op ved jeg ikke hvad betyder..

Jeg har besluttet mig for at forsøge med en formattering af HD een af dagene - skal lige have sat tid af til det...

Hvis problemet består efter en formattering så vender jeg tilbage....(vender tilbage med update under alle omstændigheder faktisk)

hansenhald
Avatar billede blokkebak Nybegynder
18. august 2005 - 12:19 #19
Go ide det skal nok hjælpe
Avatar billede hansenhald Nybegynder
03. september 2005 - 12:11 #20
OK - så har jeg formatteret min HD, geninstalleret Windows XP Home, opdateret til SP2 og alle de øvrige windows-updates...

Mine USB-porte virker stadig ikke !!! - samme problem, de figurerer i enhedshåndtering men der sker INTET når jeg sætter et USB-stik i PC´en !!!

Hansenhald
Avatar billede milter Ekspert
03. september 2005 - 16:49 #21
Prøv at kigge på siden herunder. Rul lidt ned, til du kommer til "Does my computer support USB" og kør de to tests. Du skal have mindst en USB-enhed tilsluttet. Intels test er den, som giver flest oplysninger.

http://www.usbman.com/Troubleshooter%20General.htm
Avatar billede milter Ekspert
03. september 2005 - 16:58 #22
Og prøv at checke det her:  Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "USB-controllere > Højreklik alle USB-rodhub en ad gangen > Egenskaber > Strømstyring > Hvis der er mærke i "Tillad computeren at slukke....", så fjern det > OK.