Avatar billede perfritz Nybegynder
29. juli 2005 - 20:14 Der er 7 kommentarer

netværk virker kun den ene vej

Jeg har to maskiner med XP (kaldet a og b) og en maskine med W2000 (kaldet c). A og c har fuld kontakt til hinanden i begge retninger, og b har adgang til såvel a som c, men a og c kan ikke få lov til at åbne b´s filer. De får begge meddelelsen " Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype på denne computer."
I alle mine utallige forsøg på at udbedre fejlen, er jeg stødt på et problem med TELNET. Jeg har dog ikke kunnet deaktivere eller fjerne denne TELNET, og det kan muligvis være en årsag. Samtidigt er netværksadgangen mellem mine computere, hvor den virker, alt for langsom.
Avatar billede haverslev Novice
29. juli 2005 - 20:29 #1
Det er ikke sådan, at du har firewall aktiveret på dine maskiner ?
Nogle gange kan det hjælpe at aktivere Gæstekontoen på XP maskinerne, eller man er oprettet som/med bruger på alle maskinerne.
Avatar billede perfritz Nybegynder
29. juli 2005 - 20:40 #2
Firewall er aktiveret på alle tre, og det forhindrer ikke adgang mellem a og c. Jeg er logget på alle mask. med samme ID og på samme  arbejdsgruppe.
Avatar billede haverslev Novice
29. juli 2005 - 20:54 #3
Det jeg mener med firewall er, har du f.eks Norton, zonelabs eller anden firewall, som ikke giver adgang.
Har du prøvet at køre Guiden konfigurer Hjemmenetværk - under netværksforbindelser ?
På de 2 maskiner der kan connecte hinanden, er der aktiveret IPX/SPX netbios ?
Det skulle ikke være nødvendigt, men nogle gange (især på XP) så fungere det altså 120% med at connecte andre maskiner - hvis ipx/netbios er aktiveret
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2005 - 20:56 #4
Og har du aktiveret fildeling
Avatar billede perfritz Nybegynder
30. juli 2005 - 13:01 #5
Til Haverslev: Jeg har kun XP´s indbyggede firewall installeret. Jeg har forsøgt uden held at køre guiden "Konfigurer Hjemmenetværk". Og ja:, jeg har både TCP/IP og IPX/SPX installeret på alle computere.
Til helgec: Fildeling er aktiveret.
MEN, MEN, MEN, Der er stadig ikke hul igennem begge veje.
Avatar billede haverslev Novice
01. august 2005 - 23:02 #6
Du har vel ikke tilfældivis installeret netlimiter eller anden download accelereator ?
Hvis ja - så prøv at disable den.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2006 - 21:19 #7
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??