Avatar billede ioni Nybegynder
29. juli 2005 - 18:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Video annoncer

Hej
Jeg skal lave en video annonce i stil med dem der ses i diverse nyhedsmedier.

Er der nogen der har nogle gode links til ressourcer eller gode tips og hvordan man laver sådanne vide annoncer.

Alt input og ideer modtages.

Takker ;-)
29. juli 2005 - 19:14 #1
Til det skal du bruge programmet "Macromedia Flash" eller Swish", hvori du kan lave en slags "tegnefilm" hvor du kan indsætte tekst, billeder og video, og få det til at bevæge sig og alt sådan noget.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
29. juli 2005 - 20:22 #2
Ja, du kan bruge Flash, men med Windows Media og DHTML kan du nøjagtig mindst det samme med undtagelse af at arbejde med vektor grafik. Til gengæld undgår du ventetider. Nej, Windows Media er ikke svaret på alt, men det er ingen løsning. Vælg en og hold fast i den 'all the way'.

Grib det an ved at nedbryde opgaven i mindre bider - f.eks.:

- Hvordan loades hvilket medie ind i hvilken type fremviser fra hvilken ressource?
- Hvilken browser anvender bruger og i så fald hvilken GUI skal vedkommende præsenteres for med hvilke interaktionsmuligheder?
- Hvilken båndbredde kommer bruger med og hvilken videokvalitet skal vedkommende så præsenteres for?
- Hvem skal lave videoerne i hvilke kvaliteter på hvilke platforme med hvilket hardware og hvilket programmel?
- Hvem er kunderne og hvilke kvalitetskriterier har de?
- O.s.v.

Summa summarum: Del dine udfordringer op i mindre dele og spørg målrettet her igen ... :-)

Ja, der findes mange færdige (betalings)løsninger derude søg blot på f.eks. 'video banner' ...
Avatar billede ioni Nybegynder
13. august 2005 - 12:42 #3
Hey Tony, smid et svar så du kan få points.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
13. august 2005 - 13:40 #4
OKi Doki :-)