Avatar billede molleren Nybegynder
29. juli 2005 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udvælgelsesforespørgsel søg og erstat

Hej, i forbindelse med import af data fra word har jeg i en Tabel1 i Felt1 følgende tegn: "~" (ingen anførselstegn), det vil jeg gerne have erstattet med Chr$(13) & Chr$(10)

Jeg har tidligere udført det, men har nu glemt hvordan, mener det var noget med at:

Lave en udvælgelsesforespørgsel. Og her skal jeg så have markeret Felt1 fra Tabel1 i 2 kolonner.

I den ene skriver jeg? (kriterie)
Og den anden skriver jeg? (opdatere til..)

Eller er det nemmere med SQL?

Mvh Morten
Avatar billede molleren Nybegynder
29. juli 2005 - 11:28 #1
Det er noget a'la: http://eksperten.dk/spm/503753
Avatar billede molleren Nybegynder
29. juli 2005 - 11:40 #2
Kom nu: Jeg vil med en forespørgsel erstatte ~ med Chr$(13) & Chr$(10)

Hjælp ;)
Avatar billede molleren Nybegynder
29. juli 2005 - 11:53 #3
Det hjælper altid at rode med det selv ;)

Erstat([Felt1];"~";Chr(13) & Chr(10))
Avatar billede rosco Novice
29. juli 2005 - 12:01 #4
Du skal lave en opdateringsforespørgsel.
Opdater til,  "Chr$(13)"
Kriterier,  "~"
Avatar billede rosco Novice
29. juli 2005 - 12:06 #5
For langsom :o)
Avatar billede molleren Nybegynder
29. juli 2005 - 13:46 #6
Men tak ellers.. Og i ovenstående behøves man ikke to kolonner, bare en enkelt, så kører det som smurt (god ide med backup af tabel, iøvrigt (-: )..