Avatar billede andersblarsen Nybegynder
28. juli 2005 - 15:33 Der er 15 kommentarer

Beskyt filer i xp

Hejsa,

Hvordan kan jeg beskytte enkelte filer i XP Home?

//Anders
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 15:40 #1
beskytte mod hvad ?
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
28. juli 2005 - 15:41 #2
beskytte mod sletning
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 15:44 #3
kører du med NTFS eller FAT32 ?
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
28. juli 2005 - 15:46 #4
ntfs går jeg ud fra .. hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 15:51 #5
du kan se det i stifinder, højreklik på C drevet og vælg egenskaber
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
28. juli 2005 - 15:54 #6
Jeg kører ntfs
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 15:58 #7
Så er det allerede kun folk med administrator rettigheder som kan slette (gælder for langt de fleste filer), er der nogen såecielle filer du ønsker at andre ikke umiddelbart kan slette ?
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
28. juli 2005 - 16:01 #8
ja, har nogle vigtige dokumenter som kun skal kunne slettes vha. password fx eller lignende .. Måske også moed redigering hvis det er muligt (dvs. read-only)
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 16:03 #9
marker det bibliotek som de filer ligger i, og fjern alle brugere (under fil rettigheder) pånær dig selv, så kan kun du slette dem, og se dem, skal andre kunne læse dem, giver du de brugere læse adgang.)
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
28. juli 2005 - 16:08 #10
"...og fjern alle brugere (under fil rettigheder..." --> Hvordan får jeg denne setting frem? Jeg har ikke decideret brugerlogin på computeren og ønsker det ikke. Hvordan fortsætter jeg :s
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 16:12 #11
sorry, højreklik på mappen som indeholder de filer du vil skrive beskytte, vælg egenskaber og fil rettigheder, derefter skulle det sige sig selv ;)
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
28. juli 2005 - 20:44 #12
hmm jeg får ikke den menu frem som du snakker om .. Der står kun "generelt", "deling" og "tilpas" og ingen af de faner har punktet filrettigheder eller lignende?
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 20:48 #13
arhh damn havde ike set det var en home ed. (prøv lige at slå enkel fildeling fra i kontrolpanelet -> mappe indstillinger) og prøv igen, ellers skal du gøre det i safe mode
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
28. juli 2005 - 21:30 #14
hmm det fremgår ikke under 'mappe indstillinger' .. Hvordan gør jeg det i safe mode?
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 21:32 #15
det skulle gerne komme frem i safe mode (tryk F8 under opstart og vælg start op i fejlsikret tilstand)