Avatar billede Lasse Novice
27. juli 2005 - 23:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Compact framework

Hej

Jeg kunne godt taenke mig at have x antal instanser koerende af min applikation (don't ask). .NET compact frameworket tillader ikke dette "by default". Er der en maade hvorpaa man kan overskrive denne feature?
Avatar billede cplus Nybegynder
03. august 2005 - 09:34 #1
Tjah det er vel det samme som at lave compact framework clr om?

Prøv at oprette nye procesor. Du skal dog bruge almen Windows sdk api
Avatar billede anadan Nybegynder
08. august 2005 - 12:38 #2
Avatar billede cplus Nybegynder
17. august 2005 - 09:53 #3
Nååå.. ?
Avatar billede anadan Nybegynder
17. august 2005 - 10:01 #4
God kommentar, cplus, hvad mener du lige ??
Avatar billede anadan Nybegynder
17. august 2005 - 10:09 #5
Jeg kan da godt uddybe artiklen..

Du kan oprette en proces med (den native) CreateProcess. Når CF opdager at der kører to instanser af det samme program, afsluttes #2, og det første aktiveres. Der er ikke nogen mulighed for multiple instanser!

Jeg tror alligevel jeg vil vove pelsen og spørge, hvad skal du bruge det til?
Avatar billede cplus Nybegynder
17. august 2005 - 11:11 #6
Sorry...

Jeg har selv brugt det til at ex opdaterings sw
Avatar billede cplus Nybegynder
17. august 2005 - 11:12 #7
men det var så 2 forskellige apps... Pocket PC og Ce.NET tillader kun én instans af gangen
Avatar billede anadan Nybegynder
17. august 2005 - 11:17 #8
Ja, opdatering af software kunne være en meget nyttig funktion:

1 Main programmet skal opdateres.
2 Main programmet starter en instans af Opdaterings programmet.
3 Main programmet afsluttes
4 Opdaterings programmet downloader en ny version af Main programmet
5 Opdaterings programmet starter Main programmet, og afsluttes

Her er der kun brug for én instans på et givent tidspunkt.
Avatar billede anadan Nybegynder
17. august 2005 - 11:17 #9
-og et svar
Avatar billede Lasse Novice
17. august 2005 - 16:21 #10
Jeg har lavet et program der startes hver gang PPC vaagner fra slukket tilstand (vha CeRunAppAtEvent API). I tilfaelde af at der leges taend og sluk paa PPC'en, saa kan jeg komme i en situation hvor programmet ikke er faerdigt foer det naeste gang eksekveres.

Det er dog nemt at lave med evc... Jeg var bare interesseret i om det kunne lade sig goere via .NET
Avatar billede Lasse Novice
17. august 2005 - 16:22 #11
Ja, der er ikke rigtig nogen der har lagt lys omkring det (andet end det ikke kan lade sig goere, hvilket jeg godt vidste inden spg blev oprettet). Derfor spreder jeg pointene.