Avatar billede hesse Nybegynder
10. april 2001 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

INI.FILER

jeg sidder her og føler mig helt dum men hvad er en ini.fil og hvad bruges den til
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. april 2001 - 11:46 #1
Den engelske definition pp en .ini fil er:

Pronounced dot -in-ee file, a file that has a.INI extension and contains configuration information for MS-Windows. Two.INI files, WIN.INI and SYSTEM.INI, are required by MS-Windows. In addition, many applications have their own.INI files. In Windows 95 and Windows NT,.INI files have been replaced by the Registry, though many applications still include.INI files for backward compatibility.

Kort sagt indeholder .ini filer konfigurationer(settings) til windows og tilhørende applikationer.

NanoQ

Avatar billede nolle_k Nybegynder
10. april 2001 - 13:15 #2
ini for initialization!!

Initialiserings filer, der indeholder oplysnionger programmer bruger når disse åbnes!

Avatar billede bidetus Nybegynder
05. maj 2001 - 13:40 #3
det er en fil som sagt med infomationer i
i en ini fil bliver informationerne sat op så dit program hurtigt kan finde de infomationer det skal bruge
F.eks. Der er en checkbox som har et eller andet med opstarten af gøre som en opstarts skærm
i stedet for at dit program skal bruge 13sec på at loade en database med dine informationer op
kan den lige hurtigt kigge i sin ini -fil under skeam hvor der så står F.eks. 1 eller 2
1.) ikke start med en opstartningsskærm 2.) starte med en opstartningsskærm
Du kan bruge din ini til alt men husk at det hele skal være på en linje
eksempel på en ini -fil data

[bruger]
skeam=1
oploesning=600x800
bruger=Hans
[options]
farve=gul
sprog=Dansk
Avatar billede bidetus Nybegynder
05. maj 2001 - 13:42 #4
jeg kan nok skaffe nogle koder til dit vb program som kan læse, skriv og lave en ny ini fil