Avatar billede softe Nybegynder
23. juli 2005 - 19:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Optimering af billeder

Hej xperter

Jeg sidder her med ca. 500 billeder i forskellige størelser. De er taget med mange forkellige degital kamerare og er i forskellige filtyper.

Jeg vil gerne have lavet alle billederne til SAMME fil type (gerne jpeg), og så skal de gerne være samme størrelse. Jeg kan godt overskue at rotere dem, så dem der er på højkant bliver rettet op, men jeg orker ikke at sidde og lave størrelserne om på dem alle sammen.

Hvilket program kan gøre det her for mig hurtigt og nemt?

/Søren
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. juli 2005 - 20:03 #1
Kik på programmer som Irfanview, ACeeDSee eller photoshop.
Avatar billede softe Nybegynder
23. juli 2005 - 20:13 #2
ok
Avatar billede ahave Nybegynder
23. juli 2005 - 20:14 #3
Se evt. artkel om irfanview: http://www.eksperten.dk/artikler/180 .

Burde du ikke have give bufferzone point for hjælpen?
/ahave
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. juli 2005 - 20:17 #4
haha det var da det trækkeste jeg har set længe. Og så opretter han et nyt spørgsmål magen til, sikke en klaphat.
Avatar billede osborne Nybegynder
06. august 2005 - 19:18 #5
Du har ret Michael, det er forhåbentlig ikke med vilje ..
Avatar billede softe Nybegynder
09. august 2005 - 00:12 #6
Undskyld men hvad er problemet? Skal han have point for at fortælle mig hvilken kategori jeg skal flytte spørgsmålet over i? Det var da bestemt pænt af buffer at fortælle hvilken kategori der var passende, men at han skal have point for det tror jeg ikke at buffer selv ønskede.

Synes jeg er noget udnerligt noget at blive mopset over!
Avatar billede dingkee Nybegynder
09. august 2005 - 00:27 #7
Det han mente var nok programmer der kunne løse dit problem, og ikke hvor spørgsmålet skulle ligge :)
Avatar billede softe Nybegynder
10. august 2005 - 12:57 #8
Haha, så giver det mening. Jeg troede det var hvor jeg skulle flytte programmet hen. Sorry buffer - jeg misforstod nok dit svar selvom det nok heller ikke var et svar jeg kunne bruge til så meget :)
Avatar billede ni Nybegynder
21. september 2005 - 20:15 #9
jeg bruger ACDSEE til den slags, det bliver nok svaert for dig at finde programmet hvis du soeger paa ACeeDSee... Photoshop er ogsaa skide godt til det, men kraever lidt mere snilde at bruge. I ACDSEE 7 markerer du bare alle dine filer og vaelger den funktion du skal bruge, rename, resize, reformat osv