Avatar billede h_s Forsker
21. juli 2005 - 19:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Handfree via bluetooth på Qtec 9090

Hejsa

jeg har lige købt en Qtec 9090, jeg bruger som telefon og GPS. Den skal erstatte min Nokia 6230.

Jeg har håndfrit installationssæt i bilen til Nokia 6230 (CK-7W). Der er bluetooth i og havde en forventning om at jeg kunne bruge det. Problemet er, at når jeg taler i det, kan den jeg taler med høre sin egen stemme = ekko. Jeg tror det er fordi lyden kommer ud af bilen højtalere og så ind i mikrofonen i bilen igen.

Hvorfor "stoppes" lyden ikke som når jeg bruger Nokia 6230? Hvad gør jeg for at ændre det?
Avatar billede badazz Novice
26. juli 2005 - 00:18 #1
Du kan ikke gøre så meget for at ændre det.. jeg har en 6230 med samme bilkit.. og der kan den man taler med, også mange gange høre sig selv.. det eneste du kan gøre. er at dreje mikrofonen væk fra bilens højttalere. for at mindske det mest muligt..
Avatar billede h_s Forsker
11. august 2005 - 18:13 #2
Jeg har selv undersøgt lidt, og det viser sig, at CK-7W understøtter Bluetooth 1.1.xx bedre end den jeg har installeret, nemlig 1.0.0.3900