Avatar billede kris75 Mester
20. juli 2005 - 17:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Frames og søgemaskiner

Hej
Jeg har lige lavet en hjemmeside på webadressen http://www.helgenaes.com . Jeg har lavet den i dreamweaver og med frames. Jeg har så tilmeldt den på google og den er også optaget derpå. Problemet er så bare at når jeg søger på f.eks Helgenæs Portalen, så rammer den kun forsiden og får ikke de andre frames med hvor f.eks menuen og toppen er med på. Hvad kan der gøres ved det?
På forhånd tak.
Mvh.
Kris
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. juli 2005 - 17:58 #1
prøv at læse denne artikel

http://www.eksperten.dk/artikler/128
Avatar billede proviben Novice
21. juli 2005 - 08:58 #2
Drop frames.
Avatar billede kris75 Mester
21. juli 2005 - 10:01 #3
Bufferzone -> Tak det prøver jeg lige....

Proviben -> Er der andre ulemper ved at lave den med frames frem for ikke at lave den med frames?
Avatar billede proviben Novice
21. juli 2005 - 11:00 #4
Alene af den grund, at optil 80% af et typisk webites trafik almindeligvis kommer fra de største søgemaskiner, som prioriterer et unikt description-felt og som sædvanligavis har svært ved at indeksere sider med frames, bør i sig selv, afholde dig for at benytte frames.

Find evt. mere uddybende information her:

http://www.webmasterworld.com/home.htm

http://forums.seochat.com
Avatar billede kris75 Mester
21. juli 2005 - 16:01 #5
Tak for svaret Bufferzone og tak for assistancen Proviben. Har besluttet at lave sitet uden frames. Det bliver for besværligt og det ser ud til at søgemaskinerne stadigt vil få problemer med at finde min side alligevel.
Tak for jeres tid.
Avatar billede demib Nybegynder
21. august 2005 - 18:31 #6
> Alene af den grund, at optil 80% af et typisk webites trafik almindeligvis kommer fra de største søgemaskiner

Jeg ved ikke hvor du har fået denne opfattelse fra. Det er helt forkert. Jeg tror du blander nogle tal sammen. Undersøgelser har vist at 80% (eller deromkring - alt efter undersøgelser) ANVENDER søgemaskinerne, men det betyder IKKE at 80% af trafikken til et website kommer fra søgemaskinerne. Det er simpelt hen statistisk vrøvl.

De undersøgelser der ligger på dette områder viser deriomod at 6-7% af trafikken til et website kommer fra søgemaskinerne, men dette er et statistisk gennemsnit som er komplet ligegyldigt for det enkelte website.
Avatar billede proviben Novice
22. august 2005 - 08:29 #7
Ja det er forkert. Er det mere dækkende, at sige at 80% af den samlede søgemaskinetrafikvolumen kommer fra de 10 største søgemaskiner, eller er det meget mindre?
Avatar billede demib Nybegynder
22. august 2005 - 08:39 #8
De undersøgelser jeg har set viser at godt 80% BENYTTER søgemaskinerne, men de samme mennesker benytter også mange andre metoder så derfor ender regnestykket med langt over 100% samlet - der er således ikke tale om andele af det samlede brug men der et tal for udbredelsen.