Avatar billede hunter-es- Nybegynder
19. juli 2005 - 22:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

LAN "Program"

Jeg har bare et nemt og simpelt spørgsmål....

Findes der et alternativ til Windows' netværk? - Altså et program der feks. kan installeres på 6-7 maskiner, og køre på stort set samme måde?? - Hvis ja, hvilke er anbefalelesværdige??
Avatar billede nc Nybegynder
19. juli 2005 - 22:52 #1
Mener du selve explorer som du bruger til at gå på netværk med eller protokollen du benytter til lan ?
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
19. juli 2005 - 23:01 #2
Selve LAN protokollen.......Jeg har 2 maskiner der bare ikke vil være med i vores interne netværk, og jeg har opgivet det......Vi har prøvet ALT - Så nu var det tanken kom om ikke der fandtes et alternativt program til det også..
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 23:07 #3
Det må være en fejl 40  :-)
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
19. juli 2005 - 23:13 #4
Hehe - Det er efterprøvet også....Desværre kan den ikke tørres af som en fejl 40 - Tvivlede dog på det en overgang, men efter flere folk har fået lov til at lege med det, må vi dog konstatere at det ikke er det....(Heldigvis*LOL*)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 23:16 #5
Det kan jeg ganske enkelt ikke forstå !
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. juli 2005 - 23:17 #6
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. juli 2005 - 23:21 #7
her er en lille guide til programmet, hvis der er aktuelt-?
http://www.networkmagic.com/product/quickstartguide.php
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2005 - 01:07 #8
Har du prøvet at installere ipx/spx protokollen ?
Den kræver ingen konfigurering og kan hjælpe på den slags problemer.
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
20. juli 2005 - 01:12 #9
Jeps
Avatar billede kenp Novice
20. juli 2005 - 17:22 #10
har du en router på dit netværk?
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
20. juli 2005 - 17:27 #11
Også det, ja....Har idag frisk formatteret de 2 maskiner der driller (1 win 98 og 1 win xp maskine) - Og er tilsyneladende sluppet for problemer fra win 98 maskinen....Nu er det så bare den sidste der stadig driller...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2005 - 19:06 #12
Har du checket hvilken ipaddresse den sidste har fået ?
Er det en ipaddresse i samme range som de andre maskiner ?

Kør
ipconfig /all
i en dosprompt.
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
20. juli 2005 - 19:17 #13
Er tjekket, og fundet iorden...
Avatar billede hunter-es- Nybegynder
27. august 2005 - 00:36 #14
....