Avatar billede tuidoi Nybegynder
13. juli 2005 - 22:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan det lade sig gøre at sende 2 Eksterne IP'er ud fra Router?

hej jeg har denne Router "D-link: DI-704P"
og jeg har det problem, at jeg har 2 computere sat til den. og nu har min bror og jeg fundet et online spil, som er er rigtig godt, men vi kan ikke spille på samme server, da den sidste som logger ind får beskeden "Det er ikke muligt at logge ind da IP'en allerede er i brug på serveren". og det er jo lidt ærgeligt. jeg har fået det forklaret med at routeren laver hver sin IP til computerne, men den sender kun én IP ud.. og dette forstår jeg, men hvordan løser jeg problemet??

Mvh Jannik
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:15 #1
desværre ikke umiddelbart hvis begge skal gennem routeren
men da i måske har to IP-adresser hos jeres udbyder (fx hvis det er TDC) kan I bare sætte den ene PC direkte på sammen med routeren. det er uden prob hvis det er opkoblingen er en normal dhcp-opkobling. hvis det er pppoe skal der en særlig opsætning til at hans computer, og jeg ved faktisk ikke om det kommer til at virke. vær opmærksom på at jeres PCere ikke længere er på lokalnetværk hvis den ene sætttes direkte til
Avatar billede tuidoi Nybegynder
13. juli 2005 - 23:19 #2
skal jeg sætte den ene computer direkte til hubben? også den anden i routeren??
for det tror jeg ikke at jeg kan da der kun er en indgang i hubben..
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:20 #3
det kan godt lade dig gøre at købe dyrere routere hvor det er to wan-ip på, men i jeres tilfælde kan det måske godt lade sig gøre på den nemme måde.
bemærk, at udover at I ikke længere er på lokalnetværk, så betyder det at sikkerheden for den computer der kobles direkte på er lige så dårlig som for alle de andre computere der har bredbånd uden router
altså med en switch samler I modem, router og den ene PC, og de andre PCer er bag routeren
giver dette mening?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:22 #4
hov, vores indlæg krydsede vist :-)
hvad mener du med "hubben"
prøv at sætte en PC til direkte til modem uden noget andet - hvis den går på internettet uden videre, virker den opsætning jeg skitserede også
hvem er din internetudbyder
Avatar billede tuidoi Nybegynder
13. juli 2005 - 23:24 #5
ja, men hvad vil du så have mig til at gøre? (er ligeglad med sikkerheden ligenu)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
13. juli 2005 - 23:24 #6
jeg har TDC
Avatar billede tuidoi Nybegynder
13. juli 2005 - 23:25 #7
Med hubben mener jeg den dims som hænger på væggen, den er fra siemens og hedder Xpresslink en som ham instalatøren fra TDC satte op
Avatar billede tuidoi Nybegynder
13. juli 2005 - 23:26 #8
den jeg kalder hubben er måske det som du kalder modem??
Avatar billede tuidoi Nybegynder
13. juli 2005 - 23:31 #9
-- Sådan har lige sat den computer som jeg skriver fra direkte på Modem'et og det virkede på sider som google.dk og ofir.dk, men den sagde at jeg ikke havde rettigheder til eksperten.dk så har skiftet det tilbage igen nu.. men det virkede til andre sider.. er det godt nok ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:31 #10
så tror jeg vi snakker om modem/hub
prøv at sætte en PC til modem med et krydset kabel (tror jeg det er) - hvis det virker skal vi bruge en lille switch/hub for at få begge maskiner til at spille
den dyre vej er det jeg nævnte med en dual wan router (http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=30240) men det bruges ofte til at load balance og til at sammenkoble internetforbindelser. i dit tilfælde er det lidt overkill synes jeg
men prøv at sætte den ene til - tdc leverer ofte dhcp-bredbånd, og der følger to ip-adresser med som minimum
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:36 #11
om det er godt nok? ved jeg ikke rigtigt. lyder underligt. kunne lyde som om det ikke er den rigtige type (at det måske er pppoe). kan du få spillet til at virke?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:36 #12
det er nok bedst hvis du finder papirerne frem og vi bliver klar over om det er dhcp eller pppoe (det står vist i ordrebekræftelsen)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
27. november 2005 - 18:37 #13
ok.. kan desværre stadig ikke få det til at virke, men får en TDC mand ud for at kigge på det.. ellers tak!